کد خبر: ۶۸۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۷ 07 December 2018

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هرمزگان گفت: تمامی اختلاف نظرها بین اهالی رسانه به خاطر تبعیض هاست و این رفتارها مطبوعات را دچار سوء تغذیه کرده است.

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، غلامعباس شمس الدینی با ابراز تاسف ازافزایش شکاف بین جامعه رسانه‌ای هرمزگان تصریح کرد: در نشست روابط عمومی‌های استان با معاون سیاسی پیشنهاد مشترک روسای انجمنها و وتشکل‌ها مبنی بر اشتراک هفته‌نامه‌ها مصوب و پس از آن به عنوان یک دستاورد در حالی در بوق و کرنا شد که بسیاری از روابط عمومی ها از این مصوبه اظهار بی‌اطلاعی کرده یا ادعا دارند بنا به دستورالعمل بالادستی اجازه اشتراک نشریات را ندارند.

وی افزود: اهالی رسانه به خصوص خبرنگاران وهفته نامه ها و ماهنامه ها در هرمزگان مظلوم و مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و امیدوارم متولیان فرهنگی نگاه انحصاری و سلطه طلبی را از بین ببرند. وی ابراز امیدواری کرد: مدیر کل جدید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و بتوانند به این وضعیت نابسامانی‌ها پایان دهد.

شمس الدینی به جلسه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با روابط عمومی ها اشاره کرد و افزود: در آن جلسه درخواست کردیم که به دلیل عدم اختصاص آگهی در حمایت از هفته نامه بحث اشتراک جدی شود که متأسفانه به بهانه‌های مختلف غالب روابط‌عمومی زیر بار این دستور نمی‌روند واین بخشنامه نه تنها گشایشی در روند فعالیت مطبوعات ایجاد نکرد بلکه مشکلات هفته نامه‌ها ،دوهفته نامه‌ها ،ماهنامه‌ها و فصلنامه‌ها نشریات و مجلات چاپی بغیر از روزنامه‌ها دو چندان شده است.

وی با قدردانی از حسن توجه استاندار و دستورات اکید برای حل مشکلات موجود رسانه‌ها گفت: تشکلهای صنفی در دیدار با استاندار و نماینده حوزه مرکزی جناب آقای آشوری به تفصیل مشکلات این حوزه را یادآوری کرده و در جلسه اختصاصی با هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هرمزگان به معاونت سیاسی دستور اکید صادر شد اما نتیجه هرگز کمکی به مطبوعات استان نکرده و هر روز وضعیت نشریات از گذشته بدتر شده است.

عضوهیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان با تأکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات حوزه رسانه افزود: آرمانی جلوه دادن وضع امروز مطبوعات گناه نابخشودنی و خیانت به این بخش است. درحالی که مطبوعات به خاطر تبعیض‌ها و عدم اجرای صحیح قانون، استقرار سامانه به عنوان عامل اصلی بیکاری خبرنگاران و ضعف بنیه مالی رسانه‌ها، در رکود بی‌سابقه بسر می‌برند صحبت از بهبود شرایط موجود به لطیفه شبیه است.

شمس الدینی تصریح کرد: مطرح کنندگان این نظریه یا آنقدر مورد توجه خاص هستند و از منابع پیدا و پنهان بهره‌مندند یا از مشکلات اهالی رسانه اطلاع ندارند. نسخه پیچیدن برای مطبوعات در خلأ و بدون دریافت نظر ازصاحبان رسانه‌های مستقل نه تنها خونی در رگهای مطبوعات جریان نداده ، بلکه هنوز نیامده، خون را در رگ‌های مطبوعات خشکانده است.

اجرای اجباری سامانه و بخشنامه‌های خلق‌الساعه‌ای که بنا به منافع نشریات خاص تغییر می‌کند نه تنها نشانی از عدالت ندارد بلکه تخلفات را در اداره کل ارشاد متمرکز کرده است.

وی گفت: شبه دولتی کردن تشکل‌ها نتیجه ای جزء وارونه جلوه دادن شرایط مطبوعات ندارد و باید به آمارها توجه کرد که از مجموع نشریات دارای مجوز چه تعداد چاپ می‌شوند که اینگونه از احیای آنان سخن می‌گوییم.

وی گفت: غیر از استانداری هرمزگان هیچکدام از روابط عمومی‌ها برای اشتراک مطبوعات نه تنها راغب نیستند، بلکه حتی مطالبات قبل نیز همچنان بر زمین مانده است و هیچکدام از دستورات اجرایی نشد.

گفتنی است: طبق مصوبه نشست روابط عمومی ها با معاون سیاسی استانداری مقرر شده بود که جهت تقویت و توانمندسازی نشریات استان ، دستگاه‌های اجرایـی ضمـن اشتـراک نشریاتی که فعال هستند و چاپ منظم دارند آبونمان مربوطه درکوتاهترین زمـان ممکن پرداخت کنند. همچنین تأکید شده بود: هیچکدام روابط عمومی ها حق ندارند وقتی روزنامه های سراسری در هرمزگان نمایندگی دارند مستقیماً با تهران کار کنند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار