مدیرکل راه آهن استان فارس با بیان اینکه از بار ریلی در این استان استقبال نشده است، گفت: ایجاد رونق در بار ریلی استان فارس نیازمند برنامه‌ریزی و تدوین برنامه مشخص است.
کد خبر: ۶۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 30 July 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:مهرداد انصاری اظهار داشت: امروز بیشترین بارهای استان فارس از طریق جاده‌ها انجام می‌شود، اما این در حالی است که امکان جابه‌جایی بار از طریق خطوط ریلی در برخی از مسیرها با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین متقاضیان حمل بار در استان فارس به استان‌های جنوبی کشور است، بیان کرد: ایجاد خطوط ریلی در این مسیرها در دست اقدام است و هنوز تکمیل نشده است.

انصاری تصریح کرد: توسعه خطوط ریلی از استان فارس به سمت استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور مطالبه جدی مردم به‌ویژه صنعتگران است که باید مورد توجه مسئولان متولی قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌های تعاملی با صنعتگران و فعالان اتاق بازرگانی بیان کرد: اداره کل راه آهن آمادگی خود را برای جابه‌جایی بار و صادرات محصولات داشته و در این زمینه نیز تخفیف لازم را ارائه می‌دهد.

مدیرکل راه آهن استان فارس همچنین با بیان اینکه تخفیف‌های حمل بار ریلی در استان فارس به‌گونه‌ای است که با قیمت بار در جاده برابر می‌کند، گفت: با ارتباطات ریلی که از استان فارس برقرار است، توان انتقال سیمان به کشورهای آسیای میانه، مرز ترکیه و آذربایجان فراهم است.

انصاری ظرفیت یک بار قطار را یک هزار و 200 تن اعلام کرد و گفت: یک واگن قابلیت گنجایش 60 تن بار را دارد و راه آهن استان فارس نیز آماده بارگیری و جابه‌جایی کالاهای سنگین و صنعتی را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار