به منظور هماهنگی دراجرای ماده 16 قانون حمایت از خانواده نشست مشترک مراکز مشاوره خانواده قوه‌قضائیه در استان هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ 14 December 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، جلسه مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در استان هرمزگان به ریاست احمدی‌منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و با حضور فرزاد سالاری رئیس شعبه اول دادگاه خانواده بندرعباس با مشارکت تمامی اعضای مراکز مشاوره در فرآیند طلاق برگزار گردید.

این جلسه با هدف تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از افزایش اختلافات خانوادگی در وقوع طلاق و اهتمام در ایجاد صلح و سازش فیمابین براساس ماده 16 قانون حمایت از خانواده و اجرای یکنواخت و هماهنگ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از خانواده ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه برگزار شد.

احمدی منش در ابتدای این جلسه بیان نمود: آمار طلاق هر سال نسبت به سال پیش از آن درحال افزایش است و به همان نسبت طلاقهای توافقی که آسانترین و بدون دردسرترین نوع طلاق نیز محسوب می‌شود رو به فزونی است.

وی ادامه داد: استان هرمزگان نیز به شدت در این خصوص در معرض آسیب قرار دارد و به ازای هر پنج ازدواج در این استان یک مورد واقعه طلاق رخ می‌دهد.

این مقام قضایی با بیان فلسفه تشکیل مراکز مشاوره گفت: از جمله اهداف مهم تفاهم با مراکز مشاوره طلاق ، ایجاد صلح و سازش میان زوجین متقاضی طلاق و بازگرداندن آنها به زندگی مشترک تا حد امکان بوده است.

وی وظیفه دیگر این مراکز را ارائه خدمات مددکاری به آسیب دیدگان پدیده طلاق عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد دستگاه‌های ذی مدخل، ارائه خدمات مددکاری را صرفاً معطوف به مشاوره حین طلاق به زوجین ننموده ؛ بلکه این خدمات را در صورت سازش و یا طلاق بین ایشان به منظور کاهش آسیبهای بعدی و نیز تداوم سازش بین زوجین ارائه نمایند.

در ادامه این جلسه با حضور رییس محاکم خانواده شهرستان بندرعباس به پرسش و پاسخ در خصوص مسائل مرتبط با مراکز مشاوره طلاق و نیز بررسی و آسیب شناسی این پدیده اجتماعی از منظر حقوقی پرداخته شد.


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار