نادگران با اشاره به اجرای تفاهم نامه ها با دانشگاه های خارجی گفت: استان فارس برای بار سوم به عنوان استان برتر پژوهش و فناوری انتخاب شد.
کد خبر: ۶۹۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 25 December 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان: «حمید نادگران» در آیین تقدیر از پژوهشگران برگزیده دانشگاه شیراز با اشاره به تغییر روند انتخاب پژوهشگران دانشگاه شیراز و گستردگی حوزه ها، گفت: استان فارس برای بار سوم به عنوان استان برتر پژوهش و فناوری انتخاب شده و تعامل خوب بین دانشگاه و دستگاه های اجرایی یکی از دلایل این موفقیت است.

 

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه کارکرد دانشگاه بعد از انقلاب تغییر کرده، افزود: دانشگاه شیراز تلاش جدی در راستای ورود مطالب آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی به متن جامعه را آغاز کرده، چرا که دانشگاه و جامعه از این فاصله زیان دیده است.

 

وی تصریح کرد: ۱۶۷ شرکت دانش بنیان واقعی، مدرک پیشرفت در ارتباط دانشگاه و جامعه است، دانشگاه باید در زیاد شدن این شرکت ها همت کند و این نیازمند همراهی و همفکری اساتید است.

 

نادگران دانشگاه را موثر در اشتغال زایی خواند و خاطرنشان کرد: از دانشگاه ها درخواست شده برنامه پژوهشی پنج ساله خود را تحویل دهند تا نقشه راه فعالیت های پژوهشی دانشگاه را برنامه ریزی کنیم.

 

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به کاستی های و عیوب آموزش متذکر شد: برخی از رشته های منجر به بیکاری در دانشگاه ها راه اندازی شده و همچنین موضوعات منسوخ برای پایان نامه ها انتخاب می شود، بنابراین باید پژوهش ها هدفمند شوند.

 

وی با اشاره به مشکلات اعزام برای کنفرانس ها و فرصت های مطالعاتی، گفت: باید اساتید خارجی را دعوت کرد تا آنها به دانشگاه ها بیایند و با دانشجویان ارتباط بگیرند و همچنین هدف گرفتن دستیار پژوهشی، ورود جوانان نخبه و فعال به عرصه های پژوهشی است.

 

نادگران با اشاره عملیاتی شدن تفاهم نامه های دانشگاه شیراز با دانشگاه های خارجی، اظهار کرد: دانشگاه بزرگ و قدرتمند «دِرِسدن» آلمان اولین دانشگاه اجرای تفاهم نامه ها است که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد، باید تعامل دلسوزانه را با دانشجویان ادامه داد تا پیشرفت حاصل شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار