رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با شروع فصل زمستان و سرما ابتلا به شپش و انتقال آن به یکدیگر شیوع پیدا می‌کند.
کد خبر: ۶۹۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸ 26 December 2018
جلال الدین بطحایی گفت: وضعیت ابتلا به شپش در مدارس همدان حاد نیست.

به گزارش تسنیم، بطحایی با بیان‌اینکه هیچ گونه مشکلی در زمینه درمان شپش در دانش‌آموزان وجود ندارد، ابراز کرد: در صورت مشاهده ابتلای دانش‌آموزان به شپش، تیم‌های بهداشتی به آن مرکز اعزام شده و اقدامات درمانی را انجام می‌دهند.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: شامپو‌های درمان شپش به شکل کاملا رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و آموزش‌های لازم بهداشتی در اختیار آنان قرار میگیرد.

بطحایی به قابل انتقال بودن شپش اشاره کرد و گفت: این بیماری فقط مختص مدارس نبوده و احتمال سرایت از فرد مبتلا به سایر افراد در اماکن عمومی بسیار بالاست.

وی با تاکید بر اینکه شیوع شپش در کشور‌های پیشرفته هم وجود دارد و فقط مختص استان و یا کشور ما نیست، تصریح کرد: وضعیت شیوع شپش در مدارس همانند وضعیت سال گذشته است و مورد حادی گزارش نشده است.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی همدان به نقش موثر آموزش‌های بهداشتی در پیشگیری و کنترل شپش اشاره کرد و گفت: این آموزش تنها از طریق مراکز بهداشتی به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

بطحایی در خصوص درمان شپش با استفاده از دارو‌های خانگی و سنتی، گفت: توصیه ما استفاده از شامپو‌های ضد شپشی است که در مراکز بهداشتی ارائه می‌شود بنابراین نظری در خصوص روش‌های درمان خانگی و سنتی ارائه نمی‌دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار