عضو ستاد برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید از برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید برای چهارمین سال متوالی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 01 August 2015
به گزارش تابناک، سید محمدرضا موسوی، عضو ستاد برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید استان هرمزگان در گفتگو با شبستان گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت، جشن های مردمی زیر سایه خورشید با هدف ترویج فرهنگ رضوی در این استان برگزار می شود.
 
   وی افزود: این جشن ها از 28 مرداد ماه جاری مصادف با چهارم ذی القعده با حضور خدام آستان مقدس رضوی با محوریت غرب استان آغاز خواهد شد.
 
   موسوی با بیان اینکه شعار امسال این برنامه «نقشه زندگی ما در دستان شماست یا امام رضا» می باشد، عنوان کرد: ترویج حدیث شریف ثقلین از اولویت های کار امسال این ستاد است، از این رو در کنار آیین های جشن، محافل انس با قرآن نیز تدارک دیده شده است.
 
   وی ادامه داد: برنامه محوری این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام دکتر جوادی و مولودی خوانی سعید کرمعلی در امامزاده سید مظفر(علیه السلام) بندرعباس برگزار می شود.
 
   این فعال فرهنگی با بیان اینکه این آیین در جزیره کیش، پارسیان، بستک، بندرخمیر، فین، زهوکی و بندرعباس برگزار خواهد شد، افزود: در این جشن ها از بانوان فعال و نخبه اهل سنت تحت عنوان بانوی کریمه تجلیل می شود.
 
   وی، غبارروبی گلزار شهدا و اماکن متبرکه، دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان، دیدار با فعالان و نخبگان فرهنگی هنری، حضور در بیمارستان ها و دیدار با بیماران را بخشی از برنامه های این جشن در استان هرمزگان برشمرد.
 
   گفتنی است؛ هشتمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خورشید از 25 مردادماه تا چهارم شهریور ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار