مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کاهشی بودن قیمت مرغ در بازار خبر داد.
کد خبر: ۶۹۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶ 29 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی اصغر بهمنی پور اظهار کرد: قیمت مرغ از چند روز گذشته روند کاهشی به خود گرفته تا جایی که از نرخ هر کیلوگرم ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان به حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده و پیش‌بینی می شود باز هم شاهد کاهش قیمت مرغ در بازار باشیم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه قیمت منطقی برای هر کیلوگرم مرغ را در شرایط کنونی بین ۱۰ هزار و۵۰۰ تا یازده هزار تومان برای هر کیلوگرم عنوان کرد و افزود: این قیمت هم به نفع تولیدکنندگان بوده و هم برای مصرف کنندگان منطقی به نظر می رسد.

بهمنی پور در ادامه اشاره ای هم به دلایل افزایش قیمت مرغ داشت و افزود: در کنار افزایش قیت نهاده‌های مورد نیاز برای تولید مرغ و قیمت جوجه یک روزه، افزایش قیمت گوشت قرمز و گرایش مردم به مصرف گوشت سفید در افزایش قیمت مرغ بی تاثیر نبوده است.

 

وی در ادامه با اشاره به تولید سالانه بیش از 63 هزار تنی گوشت مرغ در استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه نه تنها مشکلی برای تامین مرغ مورد نیاز مردم استان ندارد، بلکه حتی مازاد تولید هم در استان داریم.

بهمنی پور در ادامه با اشاره به توزیع مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۸۹۰۰ تومان با هدف تعدیل قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: با افزایش قیمت مرغ در بازار توزیع مرغ منجمد آغاز شده و در حال حاضر نیز ۲۴۰ تن مرغ منجمد در سردخانه های استان ذخیره‌سازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین سهمیه وارد کردن ۴۰ تن مرغ دیگر به استان را گرفته ایم که این میزان نیز به تناسب نیاز استان در شهر کرمانشاه و دیگر شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به توزیع مرغ منجمد در ۱۵ مرکز در شهر کرمانشاه که چند مرکز آن سیار است، افزود: توزیع مرغ منجمد در شهرستان‌ها نیز به تناسب تقاضای بازار در حال انجام است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار