معاون علوم پزشکی شهید صدوقی خبر داد؛
معاون امور بهداشتی علوم پزشکی یزد، با اشاره به توسعه چشمگیر نظام و ساختار شبکه‌های بهداشتی و درمانی کشور، گفت: تمام شهرها و روستاهای استان یزد زیرپوشش خدمات سلامت هستند .
کد خبر: ۷۰۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 31 January 2019

دکتر«محمدرضا دهقانی» در نشست خبری که به منظور اعلام دستاوردهای چهل سالگی انقلاب برگزار شد با اشاره به پیشرفت چشمگیر حوزه بهداشت در کشور، اظهار کرد: با شروع انقلاب اسلامی علی رغم وجود بسیاری از مشکلات، نظام و ساختار شبکه های بهداشتی و درمانی در کشور توسعه یافته است .

وی با بیان این که یکی از اقدامات انجام شده در این حوزه، افزایش تعداد پایگا های بهداشت برحسب جمعیت است، افزود: خانه های بهداشت در راستای دسترسی مردم به خدمات عادلانه ایجاد شدند .

رئیس مرکز بهداشت استان یزد کنترل بیماری های واگیر را افتخار کشور و استان عنوان کرد و گفت: حذف بیماری هایی نظیر فلج اطفال، آبله و مالاریا مهمترین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی است .

وی در ادامه به طرح تحول سلامت اشاره و بیان کرد: طرح تحول سلامت و مشاورین سلامت روان در راستای کنترل آسیب های حاصل از صنعتی شدن جامعه و تغییر سبک زندگی مردم ایجاد شد .

دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که استان یزد در زمینه مصرف فست و فود رتبه ششم کشوری دارد، تصریح کرد: مصرف این گونه غذاها به دلیل روش های تهیه آن مشکلاتی را برای سلامت مردم بوجود آورده است .

وی با اشاره به این که همه اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری ها در قالب برنامه ای به نام سامانه سیب صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 97 درصد از جمعیت استان یزد تحت پوشش سامانه سیب هستند و از این خدمات حداقل یک بار استفاده کردند .

دهقانی به صددرصدی پوشش خدمات سلامت در استان اشاره کرد و گفت: اکنون 334 واحد فعال در این سامانه مشغول خدمت رسانی به مردم هستند .

وی افزود: در حال حاضر 170 خانه بهداشت، 40 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و 53 مرکز جامع شهری در سامانه سلامت فعالیت دارند .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد، با بیان این که در راستای گسترش خدمات سلامت به مردم استان یزد 33 پایگاه سلامت مستقل در شهر، 53 پایگاه سلامت زمینه و 9 پایگاه سلامت در حاشیه شهر ساخته شده است، اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام شده 95.9 دهم از مردم استان از خدمات دریافتی رضایت داشتند .

وی در ادامه با اشاره به این که 44درصد از بیماران دیابتی تحت پوشش خدمات جامع سلامت هستند، تصریح کرد: از میان مجموع بیماران 41.4 درصد مراقبت موثر دریافت کردند به گونه ای که این مراقبت ها منجر به کنترل بیماری آن ها شده است .

این مسئول در پایان با بیان این که اطلاع رسانی در راستای افزایش آگاهی مردم از ضروریات است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش سواد سلامت در میان مردم و اقدامات انجام شده بتوانیم بیماری های غیرواگیر نیز کنترل کنیم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار