بیانیه روسای تشکل‌های اقتصادی استان در حمایت از اعضای هیأت رئیسه و هیأت نمایندگان اتاق بندرعباس نسبت به عملکرد رئیس اتاق و مصاحبه اخیر آقای زمانی معاون امور استان های اتاق ایران؛
روسای تشکل های اقتصادی خانه کشاورز هرمزگان، خانه صنعت و معدن و تجارت، اتاق تعاون بندرعباس و انجمن شرکتهای حمل‌ونقل هرمزگان با ارسال بیانه‌ای نسبت به اظهارات اخیر معاون امور استان‌های اتاق ایران واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۷۱۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴ 14 February 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، ابوطالب جوادی رئیس خانه کشاورز هرمزگان با تأیید این بیانیه در گفتگویی جداگانه با خبرنگار ما تصریح کرد: جای بسی تأسف است که معاون امور استان‌ها به عنوان یکی از چهره‌های اجرایی و اقتصادی اتاق ایران پیرامون تخلفاتی که از ابتدا سال گذشته در خبرگزاری‌ها منتشر شده و دستگاه قضا و مالیاتی استان نیز مستقیم و تلویحا از تشکیل پرونده و تخلفات اتاق بازرگانی یاد کرده‌اند اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

وی با بیان اینکه بی‌خبر دانستن خود از این همه حاشیه و مشکلات که دنیا را باخبر کرده غفلت از وظایف است، خاطرنشان کرد: معاون امور استان‌های اتاق در این مصاحبه نشان داد که کاملاً جانبدارانه رفتار کرده و به جای پاسخ به شایبه‌ها و شفاف‌سازی درخواست نماینده تجار و هیأت رئیسه جبهه گرفته است که این جبهه‌گیری‌ها ملموس و غش کردن به سمت فرد خاطی است.

جوادی ادامه داد: فرض براینکه اظهارات هیأت رئیسه مبنای انتخاباتی داشته باشد که با توجه به شناخت عموم تجار از این افراد خوشنام، اینگونه نیست اما با این وجود معاون اتاق ایران باید با درایت سخن می‌گفت زیرا پشت سر این هیأت رئیسه، تجار و رجال اقتصادی قرار دارند که با رأی آنها به این مسند نشسته‌اند و باید از حقوق اعضا دفاع کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن: مصاحبه آقاى زمانى در حمايت از تخلف‌هاى صورت گرفته در اتاق بندرعباس و به نوعى مداخله غير مسئولانه‌اى در مقابل افشاگرى هيئت رئيسه بود در حاليكه يكى از وظايف مهم اتاق ايران پايش عملكرد اتاق‌ها و مواظبت از خط مشى اصولى اتاق‌ها و جلوگيرى از انحراف و نزول اعتبار آنهاست.

وحید تهمتن افزود: انتظار می‌رفت معاون امور استان‌ها در اين خصوص قاطعانه با تخلفات صورت گرفته مقابله می‌کرد و با اعزام بازرسان و كارشناسان مستقل عرصه را بر متخلف تنگ نمايند تا كه درس عبرتى براى افرادى باشد كه با نفوذ در پارلمان اقتصادى مقاصدى شوم دارند.

عباس سالاری رئیس اتاق تعاون نیز با انتقاد از نحوه پاسخگویی و شفاف‌سازی نماینده اتاق ایران بیان کرد: متأسفانه برخلاف انتظار فعالان اقتصادی هرمزگان، در حالیکه انتظار می‌رفت اتاق ایران بدون جانبداری خاص به شفاف سازی بپردازد وی در قامت یک مسوول نظارتی و اجرایی تمام قد از فردی دفاع کرده که به عنوان رئیس در مظن اتهام بوده و سایرین را به تخلف متهم کرده است.

وی ادامه داد: اینگونه اظهارات طلبکارانه، شایبه‌ها را بیشتر کرده و به تفرقه بیشتر انجامیده که انتظار می‌رفت با عقلانیت و تدبیر در پی رفع مشکلات باشند نه با عصبانیت دیگری را بدون سند به نقل از دیگری متهم کنند.

دو عضو مستعفی هیأت نمایندگان نیز اظهارات معاون امور استانهای اتاق ایران را تکذیب کردند

حمید طیبی و کریم خمیسی عضو مستعفی هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی با ارسال لینک خبر و مستنداتی اظهارات معاون امور استان‌ها را تکذیب کردند و بیان داشتند جانبداری معاون امور استان‌ها از رئیس اتاق بندرعباس در گفتگو با یک پایگاه خبری قابل تأمل بود و اینکه چگونه با وجود مستنداتی که حتی رسانه‌ای شده از هیأت رئیسه گلایه هم کرده است! طیبی گفت: در اردیبهشت ماه امسال طبق مستندات رسانه‌ای شده رونوشت استعفاء و دلایل آن به اتاق پست شده و رسید آن موجود است.

خمیسی هم گفت: معاون امور استانها به جای رسیدگی و پاسخگویی از رئیس اتاق دفاع می کند و جالبتر اینکه اعتراف هم میکند که رئیس اتاق متمول بوده و 1263 خودرو وارد کرده که این اظهارات جانبدارانه شایبه‌ها را بیشتر می‌کند.

وی افزود: معاون اموراستانها به جای شفاف‌سازی در حالی از اخلاق سخن گفته که خود دیگری را به نقل از فردی که در مظنه اتهام قرار دارد، مورد اتهام قرار داده است.

وی تأکید کرد: اتاق ایران از سال گذشته کاملاً در جریان امور قرار داشته و نمیدانم چرا خود را به بی‌خبری می‌زند!

طیبی گفت: معاون استان‌های اتاق ایران از یکسو مدعی است که هیأت رئیسه باید گزارش تخلفات را ارایه می‌دادند از سوی دیگر تمام اختیارات را خود وی حتی نظارت بر حسن عملکرد اتاق را به رئیس اتاق تفویض کرده که مغایر با اساسنامه است!

اسناد+سابقه خبر

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار