معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خبر داد:
تابناک: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه بر اثر بارش‌های اخیر ۳هزار رأس دام سبک درمناطق روستایی وعشایری تلف شدندگفت: ارزش این تعداددام ۲۵میلیارد و ۲۵۸میلیون ریال بود.
کد خبر: ۷۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 04 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، احمد صفی با اشاره به آخرین برآورد خسارت‌های برآورد شده به استان در اثر بارش‌های ۲۹ و ۳۰ تیر ماه سال جاری اظهار داشت: در اثر این بارش‌ها به واحدهای دامی، آبزیان، زنبورهای عسل و دام‌های سبک خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه بر اثر این بارش‌ها ۳ هزار راس دام سبک در مناطق روستایی و عشایری استان تلف شده‌اند، افزود: ارزش این تعداد دام ۲۵ میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریال برآورد شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اصفهان در ادامه با اشاره خسارت دیدن ۷ هزار هکتار از زراعت شهرستان‌های شاهین‌شهر، برخوار و چادگان نیز گفت: ۵۰ درصد از زراعت این شهرستان‌‌ها آسیب دیده است که خسارت نهایی آن ۲۲۴ میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به خسارت وارد شده به یک هزار و ۶۰۰ هکتار از باغات انگور، پسته، و سیب گلاب استان اصفهان گفت: این میزان ۳۵ درصد از باغات استان را شامل می‌شود که مبلغ برآورد شده برای این بخش نیز ۱۱۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال است.

صفی خسارت وارد شده به منابع آبی استان از جمله قنوات و چاه‌ها را ۲۹ میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال اعلام کرد و ابراز داشت: تاسیسات و ابنیه در مناطق روستایی و عشایر نشین نیز ۱۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال برآرود شده است.

وی ادامه داد: در این بارش‌ها به شهرستان‌های چادگان، برخوار، شاهین‌شهر، فریدونشهر، سمیرم، گلپایگان، نجف آباد، نایین، بویین، تیران و کرون، شهرضا و دهاقان به صورت مجموع ۴۰ میلیارد تومان خسارت وارد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار