قصه تکراری تاخیر پروازهای ورودی و خروجی به شهر امام رضا(ع) گویی تمامی ندارد و این داستان روز گذشته گریبان مسافران پرواز هواپیمایی ایرتور مسیر بندرعباس- مشهد و همچنین پرواز شماره ۵۲۳۶ مشهد- تهران متعلق به شرکت هواپیمایی آتا را با بیش از ۱۲ ساعت معطلی و بلاتکلیفی گرفت.
کد خبر: ۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱ 23 February 2015

مطابق برنامه پرواز، مقرر شده بود تا پرواز ‌ بوئینگ MD شرکت هواپیمایی «آتا»، از مشهد به تهران ساعت ٢٢:٤٥ شنبه‌شب، مسافران را به تهران منتقل کند؛ اما به دلیل نقص فنی و شرایط نامناسب جوی، این پرواز کنسل شد و با ۱۲ ساعت تاخیر در ساعت ١٠:٤٥ دیروز، این پرواز به سمت تهران انجام شد.

به گفته یکی از مسافران این پرواز، مسئولان شرکت هواپیمایی «آتا» به بهانه بدی آب و هوا و مه‌گرفتگی، انجام این پرواز را به دو ساعت بعد موکول کردند و این در حالی بود که این پرواز تا صبح دیروز و با تاخیری ۱۲ساعته انجام شد.

برخورد ناشایست مدیر ترمینال

آقای «ب» با بیان اینکه برخورد بسیار بدی با مسافران در فرودگاه انجام شد، ابراز تاسف می‌کند: مسئولان شرکت آتا به‌جای دلجویی از مسافران به دلیل تاخیر در پرواز، برخورد بسیار بدی داشتند؛ حتی مدیر ترمینال نیز با برخورد ناشایست و استفاده از کلمات رکیک به مسافران به بحرانی‌ترشدن اوضاع افزوده بود.

وی می‌گوید: تاخیر بیش از اندازه پرواز و همچنین اطلاع‌رسانی نامناسب از سوی مسئولان باعث این بلاتکلیفی برای مسافرانی بود که نه راه پیش داشتند و نه راه پس.

به گفته یکی دیگر از مسافران، پرواز ۵۲۳۶ در حالی ساعت ۱۲ دیروز در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین می‌نشیند که مسافران در حرکتی هماهنگ، به نشانه اعتراض به رفتار مسئولان شرکت هواپیمایی آتا، از هواپیما خارج نمی‌شوند و خواستار حضور مسئولان این شرکت در فرودگاه مهرآباد می‌شوند.

آتا: هزینه اقامت شب گذشته مسافران پرداخت شد

با این حال شرکت هواپیمایی آتا در توضیح علت بروز تأخیر ۱۲ساعته پرواز شنبه‌شب مشهد-تهران این ایرلاین اعلام کرد: به دلیل شرایط نامساعد جوی فرودگاه مبدأ، این پرواز باطل اما در کنار تأمین هزینه اقامت مسافران در هتل، پرواز دیگری جایگزین شد.

طبق اعلام روابط عمومی این شرکت، ایرلاین مذکور‌‌ همان شب به همه مسافران اعلام کرده است که با وجود آنکه بروز تأخیر به دلیل شرایط نامساعد جوی بوده است‌ و شرکت تعهدی بابت تأمین محل استقرار مسافران ندارد، اما هزینه هتل مسافران تأمین شده و هزینه استقرار بر عهده آتا خواهد بود.

در ادامه توضیحات ارائه شده، آمده است: با وجود آنکه وقتی پروازی باطل می‌شود و مسافر قادر به دریافت بهای پرداختی بلیت است، لازم نیست ایرلاین پرواز دیگری را برای جابه‌جایی مسافران در نظر بگیرد؛ اما باز تلاش کردیم برای احترام به مسافران، صبح دیروز پروازی دیگر را برای این مسافران برقرار کنیم که ساعت ١٠:٤٥ این پرواز انجام شد و مسافران هم به تهران رسیدند.

۱۶ ساعت تاخیر به دلیل نقص فنی

پرواز هواپیمایی ایرتور در مسیر بندرعباس- مشهد نیز روز شنبه مسافران خود را با ۱۶ ساعت تاخیر به مشهد رساند و مدیر روابط عمومی فرودگاه شهیدهاشمی‌نژاد مشهد در واکنش به چنین تاخیر طولانی‌مدتی، «نقص فنی» را مهم‌ترین دلیل آن عنوان کرده است.

به گفته محمدحسین حقیقی دلیل این تأخیر که از بندرعباس به مقصد مشهد قصد پرواز داشته «نقص‌ فنی» بوده است.

تکذیب هر گونه فحاشی از سوی مدیر ترمینال مشهد

در همین زمینه رئیس اداره ترمینال‌های اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی اخباری مبنی بر هر گونه فحاشی از سوی مدیر ترمینال شهیدهاشمی‌نژاد مشهد را تکذیب می‌کند و می‌گوید: در مواقع این چنینی که مسافران به دلیل تاخیرهای طولانی، معترض هستند؛ این گونه شایعات پیش می‌آید.

قهاری با بیان اینکه طرز برخورد مناسب با مسافران را به تمامی همکاران خود در ترمینال متذکر شده و می‌شویم، می‌افزاید: با این حال مسافران نیز حق دارند و گا‌هی مواقع این موارد باعث ایجاد عصبانیت برای آن‌ها می‌شود.

وی همچنین با تایید موارد ذکرشده از سوی هواپیمایی آتا درباره پرواز ۵۲۳۶ مشهد - تهران این شرکت، ادامه می‌دهد: پروازی جایگزینی؛ صبح روز گذشته برای مسافران بازمانده در نظر گرفته شد.

کنسل‌شدن پرواز‌ها درصورت کاهش قدرت دید

رئیس اداره ترمینال‌های اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال کنسل‌شدن پروازهای فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد به دلیل بارش شدید برف؛ خاطرنشان می‌کند: بنا بر اطلاعات سامانه‌های هوا‌شناسی، هنوز مشکلی برای پروازهای این فرودگاه اعلام نشده و در صورت کاهش قدرت دید به زیر ۸۰۰ متر، احتمال لغو پرواز‌ها وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار