رئیس کمیته علمی کاشت حلزون شنوایی ایران گفت: از هیات امنای ارزی در خواست کرد بودجه مورد نیازبرای عمل پروتز کاشت حلزون شنوایی را تامین کنند.
کد خبر: ۷۲۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ 04 March 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: بصیر هاشمی رئیس کمیته علمی کاشت حلزون شنوایی ایران بیان کرد: تامین پروتز مورد نیاز، جراحی و توانبخشی گفتاری و تربیت شنیداری به موقع و منظم از عوارض و معضلات ناشی از این معلولیت خاموش (ناشنوایی) است که به شدت کاسته می‌شود.

وی با اشاره به آمار اعمال جراحی این مرکز تصریح کرد: طی سال‌های اخیر سالانه برای ۱۴۰ تا ۱۵۰ نفر د ر استان فارس، کاشت حلزون انجام می‌شود که این آمار امسال با توجه به مشکلات و محدودیت‌های موجود در تهیه پروتز، ۱۲۰ مورد بود ه است.

هاشمی در ادامه توسعه مراکز غربالگری شنوایی در کشور تشخیص زود هنگام بیماری‌های گوش را خواستار شد و افزود: با توجه به این که زمان طلایی برای درمان ناشنوایی تعریف شده است، شناسایی نوزاد ان ناشنوا در ماه‌های اول زندگی، کمک قابل توجهی به درمان آن‌ها می‌کند.

رئیس کمیته علمی کاشت حلزون شنوایی ایران ادامه داد: در حال حاضر پرونده ۲۰۰ بیمار در شیراز به در حال بررسی است که از این تعداد، ۸۰ نفر در شیراز در انتظار عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی هستند و تامین پروتز مورد نیاز، امکان عمل سریع‌تر بیماران و در نتیجه ضریب بالاتر موفقیت این عمل جراحی و بازگشت شنوایی را فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: طی ۱۴ سال گذشته شمار بیمارانی که با این عمل جراحی در شیراز شنوایی خود را بازیافته اند که از یک هزار و ۶۰۰ نفر گذشته است و آماری در خور توجه محسوب می‌شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه طی دو دهه گذشته افزون بر ۱۰ هزار عمل کاشت حلزون شنوایی در ۱۱ مرکز فعال در ایران انجام شده، گفت: این مرکز از بهمن ۸۲ فعالیت خود را به عنوان چهارمین مرکز ایران و سومین شهر پس از تهران و مشهد، با انجام دو عمل همزمان در بیمارستان خلیلی آغاز کرده و همچنان در حال خدمت به بیماران است.

وی بیان کرد: تمامی مراحل گفتار درمانی، تنظیم، ارزیابی و آموزش پردازشگر گفتار در مرکز آموزشی درمانی خلیلی و مرکز کاشت حلزون شنوایی،با تلاش نیکوکاران و اعضای تیم کاشت انجام می‌شود.

هاشمی تولد نوزاد نارس و بستری د ر بخش مراقبت‌های ویژه، زرد‌ی و تعویض خون به این د لیل را از جمله د لایل ناشنوایی د انست و افزود: طبق آمار موجود سالانه ۸۰ تا ۱۰۰ نفر د ر فارس به دلیل مشکلات شد ید ناشنوایی نیاز به عمل کاشت حلزون پید ا می‌کنند.

گفتنی است، پروتز کاشت حلزونی، ابزاری الکترونیکی بوده که از طریق جراحی در گوش داخلی قرار گرفته و احساس شنیدن صدا در افراد ناشنوا یا کم شنوای عمیق را فراهم می‌کند.

برچسب ها: بودجه ، کاشت حلزون ، پروتز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار