نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اگر بدانیم این سمت و پست مدیریت امانت است خیانت نمی‌کنیم و مردم نیز باید در انتخابات امانت را نگه دارند و ریاست را به کسی ندهیم که خراب کند.
کد خبر: ۷۲۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 08 March 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز تاکید کرد: امانت داری از جمله مواردی است که بسیار تاکید شده و مقام معظم رهبری نیز بارها به بخش‌های مختلف جامعه این مهم را تاکید کردند.

وی ادامه داد: امروز در این جهان همه حرف خودشان را می‌زنند حال اگر ما حرف دین را نزنیم گناه کردیم زیرا رسم امانت داری روحانیون بیان دین است.

امام جمعه شیراز یادآور شد: مسئولین نیز امانت دار هستند نه اینکه بگویند این پست به من رسیده و دیگران ندارند، امانت است که باید به صاحبش بازگردد.

آیت الله دژکام تصریح کرد: شاید بگویند حقوق درست و کافی بابت این پست به ما نمی‌دهند، شاید درست باشد اما این سمت را قبول کردید و باید از این امانت به خوبی محافظت شود که خوشبختانه مدیر متدین زیاد داریم.

وی افزود: اگر بدانیم این سمت و پست مدیریت امانت است خیانت نمی‌کنیم و مردم نیز باید در انتخابات امانت را نگه دارند و ریاست را به کسی ندهیم که خراب کند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: عدالت در اجرای حکومت نیز لازم است مردم و قوای سه گانه نقش مهم در اجرای عدالت دارند اما در برخی مواقع به نظر می‌رسد که در نظریه پردازی نیز کوتاهی می‌شود برخی از قوانین در کمتر از ۲ ماه جمع می‌شود که نشان از عدم کار کارشناسی است در حالی که یک قانون نباید تا چندین سال نیازمند بازنگری باشد.

آیت الله دژکام با اشاره به دستگاه عدالت نیز گفت: شایسته سالاری باید باشد که رهبری در خصوص انتخاب رئیس دستگاه قضا شایسته سالاری را مد نظر قرار دادند و همه بدانند کار را اگر دست غیر شایسته بدهید باید جوابگو باشید.

وی تصریح کرد: همه باید در انتخاب دقت کنند و شایسته بودن فرد را بررسی کنند نه اینکه به سفارش افراد انتخاب کنیم زیرا در قیامت باید جواب دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس یادآور شد: رئیس قوه قضائیه از دادیاری شروع کرده و امروز به این مرحله رسیده است که تمامی این مسیر بررسی و تحقیق شده است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: حکمی برای فردی زده می‌شود که همه می‌دانند طبق قانون چنین کاری نمی‌شود کرد اما شخص رئیس می‌گوید من این کار را می‌کنم در حالی که این کار خیانت است و باید اعمال قانون کرد که رهبری قوه قضائیه را ناظر بر اعمال قانون کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوستی با امام زمان (عج)، گفت: باید به گونه‌ای باشیم و رفتار کنیم که دوست امام باشیم و در این راه نیز عدالت، ظلم نکردن بسیار مهم است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: تربیت دینی نباید فراموش شود.

آیت الله دژکام در خصوص هفته درختکاری نیز گفت: باید به درختان توجه ویژه داشته باشیم و فواید فضای سبز را مد نظر قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: شبکه مساجد جهان اسلام باید راه اندازی شود تا تأثیرگذار در حرکت‌های جهانی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار