رئیس شورای شهر سورک گفت: آب‌بند شرکت دشت‌ناز بر روی رودخانه دارابکلارود باعث ایجاد خسارت بیشتر به کشاورزان شده و باید برچیده شود.
کد خبر: ۷۳۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ 12 April 2019

رئیس شورای شهر سورک گفت: آب‌بند شرکت دشت‌ناز بر روی رودخانه دارابکلارود باعث ایجاد خسارت بیشتر به کشاورزان شده و باید برچیده شود.
 بلاغ، کاظم امجدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به بارندگی و سیل اخیر، اظهار کرد: سورک دارای سه آب‌رو اصلی بالادست است که آب را از داخل شهر خارج می‌کنند.

وی دارابکلارود را اولین و مهمترین آب‌روی شهر سورک بیان کرد و گفت: این رودخانه نیاز به لایروبی دارد که اگر انجام نشود تهدیدی برای منازل مسکونی است و همچنین ادامه این رود به زمین‌های کشاورزی سورک و شرکت دشت‌ناز می‌رسد که با برخورد به آب‌بند دشت‌ناز باعث سرریزشدن این رودخانه و خسارت‌های زیادی به زمین‌های کشاورزی شده است که باید برچیده شود.

رئیس شورای شهر سورک دومین مسیر هدایت و خروج آب در سورک را کانال خیابان امام (ره) دانست و افزود: آب ورودی از محله شهید آهنگر وارد این کانال می‌شود که در این راستا شورا و شهرداری در سال‌های گذشته در این مسیر حدود یک میلیارد هزینه کرده است و برای حل آب‌گرفتگی در مجله شهید آهنگر باید این پروژه ادامه پیدا کند که نیاز به بودجه استانی دارد.

امجدی تصریح کرد: سومین مسیر هدایت آب شهر سورک از محل خیابان شهید حیدرزاده تا جاده جوادالائمه و جوله‌سرا است که این آب به بدنه کانال آب برخورد می‌کند و تجمع آب باعث خسارت جدی به کشاورزان و باغداران می‌شود.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز خسارت به کشاورزان و باغداران تذکراتی به امور آب و بهره‌برداری امور آب تجن داده شد و تصمیاتی گرفته شد و با توجه به اینکه دولت در مرود بحران و گرفتگی هر نوع آب‌بند را جزو برنامه‌های کاری خود قرار داده است مسئولین برای ایجاد زیرگذر آبی نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

امجدی با بیان اینکه 70 واحد مسکونی و 400 نفر از کشاورزان در سورک در سیل اخیر دچار خسارت شدند، گفت: واحدهای مسکونی محله شهید آهنگری، مسکن مهر و خیابان شهید ولی‌زاده دچار خسارت شدند که با ایجاد پرونده و بازدید کارشناسان بنیاد مسکن در حال ارائه خدمات لازم به آنها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار