بعد از مدت ها تبلیغ رسانه ای توسط دولت و مجلس بالاخره آغاز ثبت نام آزمون مهم استخدامی وزارت آموزش و پرورش فرا رسید و انتظار هزاران نفر تحصیل کرده در کشور به پایان رسید...
کد خبر: ۷۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶ 09 August 2015
به گزارش تابناک، بعد از مدت ها تبلیغ رسانه ای توسط دولت و مجلس بالاخره آغاز ثبت نام آزمون مهم استخدامی وزارت آموزش و پرورش فرا رسید و انتظار هزاران نفر تحصیل کرده در کشور به پایان رسید،آزمونی که در سال های اخیرهمواره یکی از موضوعات مهم و مورد علاقه ی دختران و پسران تحصیل کرده ای بود که سال ها سختی و مشقت درس خواندن و گرفتن مدارج عالیه را تحمل کردند که روزی بتوانند هم برای جامعه ی خودمفید باشند و هم بتوانند امرار معاش کنند فارغ التحصیلانی که در بعضی از استان های محروم کشور مانند هرمزگان و سیستان و بلوچستان اکثرا با کمک نهادهای حمایتی مانند کمیته ی امداد و بهزیستی هزینه ی تحصیل خود را پرداخته اند و شغل دایمی برای آنان، حتی برای خانواده ایشان به مثابه ی معجزه می باشد،اما چند روز قبل با انتشار اطلاعیه جذب معلم در وزارت آموزش و پرورش در کشور موجی از یأس و نگرانی در جوانان تحصیل کرده هرمزگان ایجاد شده، یأسی که باید مسئولین استانی و کشوری پاسخگو باشند با نگاهی به لیست اعلام شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در می یابیم که نه تنها این لیست عادلانه نیست بلکه اجحاف بزرگی در حق جوانان بومی و مظلوم هرمزگان صورت گرفته است.
 
استان هرمزگان با دارا بودن وسعتی زیاد و گستردگی جمعیت در نقاط دور دست و صعب العبور بویژه شرق هرمزگان و شهرستانهایی مانند جاسک و سیریک و بشاگرد و روستاهای آنها  نیازمند نیروهای بومی و دلسوزی است که برای فرزندان این آب و خاک از جان و دل مایه بگذارند و تلاش کنند تا فرزندان هرمزگان با سطح علمی متناسب با نیاز استان رشد نموده وبالنده شوند اما مشاهده می کنیم که کمترین توجه به این مناطق دور افتاده شده است و تعداد انگشت شمار سهمیه در هر شهرستان انگیزه ای برای ثبت نام و پرداخت وجه ثبت نام باقی نگذارده است.
 
 
 
استان هرمزگان که به اعتراف کارشناسان امر با کمبود حداقل چند هزار نفر معلم روبروست فقط 100 نفر پذیرش دارد در حالی که استان های توسعه یافته و برخوردار که با مازاد نیروی شدید مواجه هستند و همواره از آن دم می زنند ظرفیت پذیرش چند برابری دارند!!!
 
آنچه به اختصار می توان به آن اشاره کرد این است که هرمزگان نتوانسته آن طور که شایسته ی  مردمانش است مطالبه گری خود را به گوش وزارت آموزش و پرورشو سازمان مدیریت و برنامه ریزی برساند و این سبب شده است که در کارزار رقابت بین استان ها برای جذب سهمیه بیشتر، هرمزگان با وجود کمبود شدید نیروی انسانی، سهمیه بسیار اندکی را دریافت کند و امروز جوانانی که بارقه های امید در آنها دمیدن گرفته بود بیش از پیش ناامید شوند.در این شرایط اکثر خانواده های هرمزگانی و تحصیل کرده های لایق و شایسته ی استان مدام از خود می پرسند که چرا بازهم هرمزگان و هرمزگانی مظلوم واقع شده است؟ چرا نتوانستیم حق خود را مانند سایر استان ها بگیریم؟آیا راهکاری وجود دارد که در این مقطع زمانی بتوانیم سهمیه را افزایش دهیم یا خیر؟ اگر مقدور نیست چند سال بعد آزمون استخدامی آموزش و پرورش خواهیم داشت؟ آیا بازاین داستان ادامه پیدا می کند یا خیر؟ و در پایان چه کسی باید پاسخگو خانواده هایی خواهد بود  که با هزار مشقت از نان شب خود زده اند تا فرزندانشان تحصیل کنند؟ قطعا گذر زمان پاسخ خیلی از سوالات جوانان هرمزگانی را خواهد داد.
 
جا دارد نمایندگان مردم هرمزگان برای اعاده حقوق از دست رفته فرزندان هرمزگان تلاشی بکنند و از وزیر آموزش و پرورش سهمیه ای متناسب با شان ، منزلت ونیاز واقعی هرمزگان طلب کنند .
 
انتظار می رود نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی فریاد رسای مردم باشند و سهمیه ی بیشتری را برای جوانان طلب کنند و صدای دادخواهی جوانانی نجیب و خونگرم باشند که با رای آنها به مجلس رفته اند.
 
انشالله صدای نمایندگان مردم هرمزگان به گوش شنوای وزرا ورییس جمهور محترم دولت تدبیر و امید برسد و فرزندان قابل هرمزگان هم بتوانند در این آزمون سرنوشت ساز شانس و امیدشان را امتحان کنند.
 
 
 
نگارنده : دکتر منصور فرهادی -  مشاور علمی رییس شورای عالی کشور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار