رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ( صمت ) یزد گفت: تفویض اختیار وزارتخانه به مراکز استانها سبب کاهش زمان تایید سفارش کالا از۳۰ به یک روز شده است.
کد خبر: ۷۴۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 28 May 2019

محمدرضا علمدار یزدی  اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ فقره ثبت سفارش کالا از سوی تولیدکنندگان یزدی و غیریزدی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه تفویض اختیار ثبت سفارش کالا ، موجب تسهیل روند واردات کالا شده است ، افزود: در بخش صدور تأییده یزد ، رتبه چهارم کشور را در اختیار دارد.
رئیس سازمان صمت یزد با بیان اینکه جواز و پروانه بهره برداری صادره در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ، رشد چشمگیری داشت ، خاطرنشان کرد: در این مدت در بخش صنعت ۱۱ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیارد تومان و اشتغال ۱۳۳ نفر صادر شده است.

علمدار یزدی تصریح کرد: این آمار به ترتیب در حوزه بهره برداری ۱۲۰ درصد، در حوزه سرمایه گذاری ۲ هزار و ۳۹۵ درصد رشد و در حوزه اشتغال ۶۸۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
وی درباره جواز تأسیس صادره در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل هم گفت : در این مدت ۱۰۱ فقره جواز تأسیس با پیش‌ بینی سرمایه‌گذاری ۸۲۱ میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال ۲ هزار و ۵۱۵ نفر صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب در حوزه جواز ۶۳ درصد ، در حوزه سرمایه گذاری ۶۳۳ درصد و در حوزه اشتغال ۲۵۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.
این مسئول حوزه صنعت یزد در ادامه درباره وضعیت صنایع بزرگ هم گفت: هم اکنون زنجیره کامل فولاد ، کاشی و سرامیک و شیشه در یزد وجود دارد ، امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده در سال ۱۴۰۴ ، یزد وارد کننده سالانه ۴۰ میلیون تن سنگ آهن باشد.
هم اکنون سه هزار و ۲۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰ هزار میلیارد ریال و با حدود ۱۰۰ هزار نفر اشتغال در استان وجود دارد.
این استان در حالی که ۱.۱ درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم تولید این بخش را داراست.
یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی ، دومین استان معدنی شناخته می شود که در تولید محصولات کاشی و سرامیک رتبه نخست ، محصولات نساجی ایران با ۲۷ درصد تولید جایگاه دوم و تولید فولاد با ۱۵ درصد در جایگاه سوم را دارد.
برپایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در آبان ماه سال ۱۳۹۵، استان یزد یک میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار