یک مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: وضعیت منابع آبی استان هرمزگان از مرحله بحران عبور و به مرز فاجعه رسیده است.
کد خبر: ۷۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 10 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری مهر، علی اصغر رضایی با اشاره به کاهش شدید ذخیره آب سد استقلال، بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی در سال آبی جاری و افزایش تقاضای مصرف آب، ذخیره آب این سد به شدت کاهش پیدا کرده و به ۱۹ میلیون متر مکعب رسیده است.
 
این مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان اینکه در حال حاضر حجم مُرده سد برداشت و به بندرعباس منتقل می شود اظهارداشت: این حجم از آب سد نیز تنها تا ۳ ماه دیگر پاسخگوست. رضایی با اشاره به طرح های بسیار کوتاه مدت تصریح کرد: این شرکت با جدیت طرح‌های اضطراری تامین آب رادنبال می کند و اظهار امیدواری کرد تا پایان هفته، ۱۲ حلقه چاه در دشت شمیل با تامین آب ۴۸۰ لیتردر ثانیه به بهره برداری خواهد رسید.
 
مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان خواستار دقت بیشتری در توزیع عادلانه آب در سطح شهر شد. وی با اشاره به اولویت آب شرب مردم بیان داشت: در شرایط فعلی، بحران آب به ویژه در فصل تابستان، تحویل آب به صنایع، ساخت و ساز و فضای سبز شهری برای دوره کوتاه مدت ۳ ماهه متوقف شود تا با عنایت خداوند این وضعیت را پشت سر بگذاریم.
 
وی افزود: ۵۰۰ لیتر در ثانیه پساب تصفیه خانه شهر بندرعباس در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت تا اقدامی عملی در جهت حذف آب شرب در آبیاری فضای سبز صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار