مدیر جهاد کشاورزی تایباد:
مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: زمینه استقرار صنایع تبدیلی در شهرستان تایباد فراهم شود.
کد خبر: ۷۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵ 12 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از تسنیم، بیش از 80 درصد جمعیت شاغل در شهرستان تایباد به دلیل نبود صنایع فعال در بخش کشاروزی و دامپروری مشغول هستند و در این شهرستان روزانه 30 تن شیر خام از 600 راس دام سنگین و 280 هزار راس دام سبک در شهرستان تولید می‌شود.

این میزان شیر به صورت خام توسط مراکز جمع‌آوری شیر، جمع‌آوری و به کارخانه‌های لبنی سایر شهرستان‌های استان ارسال می‌شود.

حسین خودستان، مدیر مرکز جمع‌آوری شیر تایباد می‌گوید: مرکز جمع آوری شیر شرکت تعاونی عشایری وحدت تایباد روزانه در حد توان نسبت به جمع آوری شیر خام کشاورزی و تست سلامت شیر اقدام و به شهرستان‌های تربت جام، باخرز و مشهد و سایر شهرستان‌هایی که کارخانه لبنی دارند تحویل می‌دهد، متاسفانه در شهرستان صنایع تبدیلی و کارخانه تبدیل شیر خام به سایر فرآورده‌های لبنی وجود ندارد.

علی دادمحمدی؛ کارشناس ارشد دامپروری تایباد نیز در این زمینه می‌گوید: بهترین زمینه برای ایجاد اشتغال در شهرستان مرزی ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی است که در تایباد نه صنایع تبدیلی در بخش تولیدات دامی و نه برای تولیدات کشاورزی داریم.

علی اصغر خوشخو، مدیر جهاد کشاورزی تایباد نیز با اشاره به این مشکلات تاکید کرد: شهرستان تایباد با داشتن دامداری‌های سبک و سنگین و تولید روزانه 30 تن شیر متاسفانه هیچ گونه صنایع تبدیلی ندارد و شیر خام شهرستان با مشکلات به سایر شهرستانهای استان ارسال می‌شود.

وی از وجود 280 هزار راس دام سبک و 600 راس دام سنگین خبر داد و گفت: با توجه به واقع شدن شهرستان تایباد در مرز بین‌المللی دوغارون متاسفانه تاکنون نسبت به کارخانه صنایع تبدیلی اقدامی نشده و باید با همکاری بخش خصوصی در این زمینه اقدام شود.

خوشخو گفت: متقاضیانی که در این زمینه آماده سرمایه‌گذاری هستند فرصت مناسبی است که برای صنایع تبدیلی و لبنی در شهرستان مرزی تایباد با وجود استعدادهای مناسب برای بازار کشورهای همسایه تقاضای خود را ارائه دهند.

مدیر جهاد کشاورزی نبود کارخانه خوراک دام در شهرستان را از دیگر مشکلات بخش دامپروری شهرستان تایباد عنوان کرد و گفت: اشتغال بیش از 80 درصد مردم شهرستان تایباد وابسته به بخش کشاورزی است که به دلیل زمینه‌های مناسب تولیدات دامی در شهرستان و بازار کشور افغانستان صنایع تبدیلی می‌تواند در زمینه اشتغال بیشتر مردم شهرستان موثر است.

حسین شرافتی‌راد، فرماندار تایباد هم در زمینه صنایع تبدیلی به زمینه‌سازی فعالیت شهرک صنعتی مرزی تایباد اشاره کرد و گفت: شهرستان با وجود گمرگ بین‌المللی، داشتن شهرک صنعتی مرزی و منطقه ویژه اقتصادی فرصت مناسبی برای ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی دارد و با اقدامات مناسبی که برای فعالیت‌های این مراکز انجام شده و اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران داخلی به‌زودی شاهد تحول در بخش اقتصادی شهرستان هستیم.

وی گفت: تمام شرایط را برای سرمایه‌گذاری امن در منطقه ویژه و شهرک صنعتی مرزی فراهم می‌کنیم و از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که قصد سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی دارند دعوت می‌کنیم که از امکانات و فرصت وجود استعدادهای مناسب در بخش کشاورزی و دامپروری استفاده و با سرمایه‌گذاری در این شهرستان از سود مناسب برخوردار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار