موسوی لارگانی:
تابناک: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به فرار مالیاتی برخی افراد با درآمدهای میلیاردی اشاره کرد و گفت: قانون باید در خصوص علی الراس مالیات مودیان مالیاتی تجدید نظر کند چراکه تعیین این مالیات ظلم بزرگی در حق تولید کشور است.
کد خبر: ۷۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 12 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، سید ناصر موسوی لارگانی، در خصوص علی الراس شدن مالیات دفاتر مودیان و ناآگانی ممیزان در بررسی دفاتر، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که هم اکنون بخش تولید را تهدید می کند بحث مالیات است.

وی با اشاره به جلسات متعدد خود با گروه های تولید و صنعت، بیان داشت: هیچ یک از این گروه ها مشکلی با پرداخت مالیات ندارند اما نکته ای که از آن گلایه مند هستند این بوده که آنها در زمان خرید از شرکتی، استعلاماتی را از سازمان امور مالیاتی می گیرند و این سازمان خرید با آن شرکت را تایید می کند اما بعد از یک سال و در زمان تسویه مالیات عنوان می شود که شرکتی مورد معامله در لیست سیاه بوده و به دنبال این موضوع دفاتر رد می شود و مالیات علی الراس برای مودی تعیین می شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس تصریح کرد: در جلسات مختلف با وزیر اقتصاد و امور دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شده هر دو مقام عنوان می کنند که مالیات علی الراس برداشته شده و هیچ دفاتری رد نمی شود اما در عمل خلاف این صحبت ها را شاهدیم.

وی با تاکید بر اینکه مالیات علی الراس با منطق نظام جمهوری اسلامی ایران تناسبی ندارد، گفت: در برخی مواقع دیده می شود کل دارایی شرکتی یک میلیارد تومان هم نیست اما حدود 4 میلیارد تومان مالیات علی الراس برای مودی تعیین می شود.

موسوی لارگانی افزود: اینکه در آینده باید بخش عمده ای از هزینه های کشور از طریق مالیات تامین شود شکی نیست و مودیان نیز مخالف این موضوع نیستند اما آنها با روش اجرای آن مخالف هستند.

وی با انتقاد بر اینکه در سیستم کنونی برخی با درآمدهای میلیاردی از پرداخت مالیات فرار می کنند، ادامه داد: متاسفانه بخش عمده ای از افراد تحت فشار برای پرداخت مالیات هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد تولید کشور به خصوص کارگاه های کوچک و متوسط با 30 درصد ظرفیت خود فعال و رو به تعطیلی و یا تعطیل شده اند، گفت: متاسفانه توان رقابت بخش هایی از تولید کشور به دلیل پرداخت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، مالیات های مستقیم، هزینه های کارگر، تامین اجتماعی، انرژی و .... گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه وقتی چرخه تولید به حرکت درآمد خود به خود مباحث مالیاتی برطرف می شود، بیان داشت: در حال حاضر تعداد زیادی از واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل بدهی های مالیاتی در لیست سیاه قرار گرفته و ممنوع الخروج هستند و نمی توانند در بانک ها دریافتی داشته باشند و ال سی برای آنها باز نمی شود.

موسوی لارگانی تاکید کرد: مالیات علی الراس ظلم بزرگی در حق بخش های مختلف است و مالیات های این بخش با دوستی و رفاقت و گاه با بغض کینه تعیین می شود.

وی تصریح کرد: اگر قانون دست ممیزان مالیاتی را باز گذاشته قانون باید در خصوص مالیات علی الراس تجدید نظر کندو جلو این کار گرفته شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار