کد خبر: ۷۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 12 August 2015
صادق خرازی مؤسس حزب ندای ایرانیان، شنبه هفته گذشته در مصاحبه با هفته نامه مثلث گفته بود: «كساني را يادم هست كه در دوراني كه سفير بودم با خارجي‌ها مذاكره مي‌كردند و به دشمن گرا مي‌دادند. من آنها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم، ليستشان را هم دارم و اگر قرار باشد، روزي به مردم ارايه خواهم داد».

به گزارش «تابناک»، این اظهارات پس از چندی به تیتر یک روزنامه جوان تبدیل و پس از آن، این سخنان در هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا با واکنش هایی همراه شد. این اظهارات به خصوص در میان اصلاح طلبان با واکنش های تندی روبه رو شد. 
صادق خرازی در دو راهی ادامه بگم بگم احمدی نژاد یا افشای حقایق!

در همین راستا، احمدپورنجاتی، نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس ششم و عضو جبهه مشارکت در واکنش به سخنان خرازی در پست فیس بوکی خود نوشت: شوخی با یک فقره «آقا صادق» که این روزها توی بورس سرسره بازی روی پوست خربزه ی «اونا»ست!»

صادق خرازی در دو راهی ادامه بگم بگم احمدی نژاد یا افشای حقایق!

همچنین عبدالله رمضان‌زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب طی مطلبی در صفحه فیسبوکش نوشت: «به نظر شما لیست دیپلمات های قاچاقچی نسخ خطی کتاب های قدیمی در جیب کیست؟!». 

صادق خرازی در دو راهی ادامه بگم بگم احمدی نژاد یا افشای حقایق!
از سوی دیگر، محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور دولت اصلاحات در صفحه شخصی فیس‌بوکش نوشت: «صادق خرازی در ادامه حرف های شیرین و متناقضش گفته، لیست اصلاح طلبانی را که به دشمن گرا می داداند، در جیبش دارد. از این شیرین زدن ها قبلا هم در گفته هایشان بود. عبدالله رمضان زاده در این رابطه نوشته، لیست دیپلمات های قاچاقچی نسخ خطی کتاب های قدیمی در جیب کیست. البته قاچاق زیر خاکی هم اضافه کنید راه دوری نمی رود. بهترین تلنگر را رمضانز اده برای اصلاح طلبی بدلی ندا داده است. واقعیت دیگر هم این است که تقسیم کنندگان شغل در کشور نه تنها با این تعابیر، که اگر کسی بگوید لیست اصلاح طلبان قاتل مظلومان بوسنی و فلسطین و افغان راهم در جیب دارد، باز هم در دادن پست افاقه نمی کند. حزب ندایی های خوبی که واقعا اصلاح طلب بودند و فقط امکانات نداشتند، در این موارد نمیخواهند موضع بگیرند؟»

با این حال، امروز صادق خرازی در گفت و گو با روزنامه اعتماد، سخنانش را تقطیع و تیتر یک هفته نامه مثلث را تحریف شده خوانده و توضیح داده که چرا برخي دوستان اصلاح‌طلب پس از بازنشر تقطيع‌شده با تيتر تحريف شده مصاحبه ام با روزنامه جوان، فرياد وااصلاحاتا سر دادند؟ چرا در اين ده روز به اين كشف و شهود نرسيده بودند كه هدف من خيانتكار نشان دادن اصلاح‌طلبان بود؟! و چرا صبر كردند تا جوان اين ‌طور تيتر بزند و آنها تازه فهميدند كه منظور من چه بوده است؟ چرا در زمین رسانه های اصولگرا بازی می خورند. 
صادق خرازی در دو راهی ادامه بگم بگم احمدی نژاد یا افشای حقایق!

به نظر می رسد در ارزیابی سخنان سید صادق خرازی یک نکته فرعی و یک نکته اصلی وجود دارد:

نکته فرعی تر که اتفاقا بیشتر برجسته شده، این است که افراد مورد نظر وی اصلاح طلب بوده اند یا نه؟ وی در مصاحبه خود اشاره روشنی به این مسأله نمی کند و صرفا می گوید، عده ای این کارها را انجام می داده اند که او آنان را به عنوان اصلاح طلب قبول ندارد. از سیاق گفته وی این گونه برمی آید که این عده در محافل سیاسی به اصلاح طلب معروف هستند، ولی آقای خرازی آنها را به عنوان اصلاح طلب قبول ندارد. حجم واکنش هایی هم که از جانب اصلاح طلبان به وی انجام شده، نشان می دهد که جامعه مورد نظر وی اصلاح طلبانی هستند که او آنان را  به عنوان اصلاح طلب قبول ندارد. البته این مسأله همان گونه که گفته شد، نکته فرعی تر این ماجراست و تفاوتی نمی کند که اگر اثبات شود، کسی خیانت کرده اصلاح طلب و یا اصولگرا. مهم اصل خیانت است که باید بررسی شود.

نکته اصلی تر، اما فارغ از اصلاح طلب یا غیر اصلاح طلب بودن این افراد این است که خرازی به افرادی اشاره می کند که با خارجی ها مذاکره می کرده اند و به دشمن گرا می داده اند. گرا دادن اصطلاحی جنگی است که بر اساس آن مختصات دقیق طرف مقابل شناسایی و بر اساس آن به طرف مقابل حمله یا شلیک می شود. اکنون طبق ادعای آقای خرازی عده ای هستند که به دشمن برای زدن ایران گرا داده اند و این جز خیانت به کشور معادل دیگری ندارد و اگر ایشان دلسوز این نظام است، لازم است او هم گرای آنان را به مردم بدهد تا مردم بدانند در سال های گذشته چه کسی یا کسانی به آنان و کشورشان خیانت کرده اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار