نماینده شهرداران کشور تاکید کرد:
نماینده شهرداران کشور با تاکید بر این‌که شهرداری در حوزه فرهنگ، سیاستگذار نیست، بر لزوم مطابقت حرکت شهرداری‌ها با سیاست‌های کلان فرهنگی کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۷۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 12 August 2015

به گزارش تابناک تبریز، دکتر صادق نجفی در دیدار با جمعی از کارشناسان برنامه‌ریزی شهری، با بیان این مطلب اظهار داشت: اقدامات شهرداری‌ها در حوزه توسعه و عمران، در ارتباط مستقیم و متقابل با مسایل اجتماعی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: امروز، بخش قابل‌توجهی از اقدامات فرهنگی شهرداری‌ها، با اقدامات سایر دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ، مشترک است؛ این اشتراک، ایجاب می‌کند که برنامه‌های فرهنگی در هر دو حوزه دولت و شهرداری‌ها، بدون کمترین تضاد و تداخل، پیش رود.

دکتر نجفی اضافه کرد: لازمه این امر، برنامه‌ریزی هماهنگ فرهنگی و تحقق جایگاه پیوست فرهنگی در اجرای برنامه‌های توسعه محور است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم اجرای حرکت‌های محتوایی شهرداری‌ها در حوزه فرهنگ، تصریح کرد: روند اقدامات فرهنگی شهرداری، با توجه به ارتباط مستقیم و گسترده این مجموعه با مردم، باید در راستای اجرای برنامه‌های موثر و محتوایی و همچنین پرهیز از هر گونه ریخت‌و‌پاش باشد.

نماینده شهرداران کشور خاطرنشان کرد: مدیریت واحد شهری، به عنوان یک الگوی آرمانی و ایده‌آل مدیریتی، در کنار دستاوردهای عمرانی و اجرایی، می‌تواند در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز گره‌گشا باشد.

وی با تاکید بر این‌که شهرداری در حوزه فرهنگ، سیاستگذار نیست؛ خاطرنشان کرد: با این‌حال، شهرداری، در بخش‌های اجرایی، کوشش‌های گسترده‌ای را برای پیش‌برد اهداف فرهنگی و اجتماعی پیگیری می‌کند که تقویت شاخص‌های آموزشی و توسعه برنامه‌های فرهنگ شهروندی، از آن‌ جمله‌است.

شهردار تبریز متذکر شد: هم‌و‌غم شهرداری تبریز احیای جایگاه بی‌بدیل این شهر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، با حمایت‌های شورای اسلامی شهر است.

نماینده شهرداران کشورمان تاکید کرد: در کنار وظایف و ماموریت‌های احصا شده در حوزه مدیریت شهری، سعی داریم شاخص‌های توسعه و نشاط پایدار را با استفاده از ظرفیت‌ مجمع کلان‌شهرهای جهان و اطلس شهرهای اسلامی، قوت ببخشیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار