مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: همزمان با سفر هیات دولت به این استان شش هزار و 900 واحد مسکن مهر بهره برداری می شود.
کد خبر: ۷۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 15 August 2015

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: همزمان با سفر هیات دولت به این استان شش هزار و 900 واحد مسکن مهر بهره برداری می شود.

به گزارش ایرنا؛ محمد رودباری در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان افزود: حداقل اعتباری که برای این واحدها سرمایه گذاری شده است سه هزار و 800 میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به این استان 690 میلیارد ریال طرح در بخش های مختلف راه و شهرسازی بهره برداری می شود.

وی با تشریح اقدامات دولت در این استان در حوزه راه و شهرسازی گفت: در یک سال گذشته 47 کیلومتر بزرگراه در این استان آماده شده است و از ابتدای سال جاری نیز 37 کیلومتر راه روستایی تبدیل به آسفالت شده است.

وی جمعیت برخوردار روستایی از راه آسفالته در استان همدان را 99.2 درصد عنوان کرد و افزود: آسفالته کردن 70 کیلومتر راه روستایی نیز در برنامه ها قرار دارد.

رودباری با بیان اینکه مجوز آسفالته کردن 10 راه روستایی برای سال جاری اخذ شده و اعتبارات آن ابلاغ شده است گفت: در بخش سازمان راهداری نیز 530 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده که 300 میلیارد ریال آن برای لکه گیری و بهسازی راه ها است که 40 درصد آن تخصیص یافته است.

وی با اشاره به طرح تفصیلی شهرهای استان همدان نیز گفت: از مجموع 29 شهر استان 9 شهر طرح تفصیلی دارد و اجرای طرح تفصیلی برای سه شهر نیز ابلاغ شده است و به غیر از شهر آجین و مهاجران که به تازگی تبدیل به شهر شدند برای بقیه شهرها طرح تفصیلی ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته هزار میلیارد ریال برای زیر ساخت های استان همدان هزینه شده و همچنین برای عملیات راهداری 210 میلیارد ریال قیر یارانه ای داده شده است.

رودباری در مورد انتظارات و طرح های مورد نیاز برای سفر هیات دولت نیز گفت: ردیف دار کردن طرح نهاوند به کرمانشاه، بزرگراه شدن محور همدان به سمت غار علیصدر، اخذ اعتبار ملی برای چهار بیمارستان اکباتان، نهاوند، بهار و تویسرکان از جمله این طرح ها است.

وی با بیان اینکه راه آهن تهران به همدان در زمینه زیر ساخت 95 درصد پیشرفت دارد گفت: برای ریل گذاری آن در سفر هیات دولت پیگیری می شود.

رودباری با بیان اینکه با توجه به گستردگی فعالیت های راه و شهرسازی باید بیشترین اعتبارات سفر به این بخش داده شود گفت: برای اجرای تاسیسات روبنایی و زیر بنایی در مسکن مهر پیشنهاداتی در این سفر ارایه می شود.

وی با تبریک هفته خبرنگار گفت: همه روزها متعلق به خبرنگاران است و روز خبرنگار یک روز نمادین است و خبرنگاران با انعکاس اقدامات دولت و رساندن آن به مردم جایگاه ویژه ای دارند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان نیز گفت: خبرگزاری ایرنا متعلق به همه مسوولان دولتی و نظام است.

اکبر بهاروند با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها درباره اطلاع رسانی خدمات نظام تاکید داشتند افزود: خدمات نظام باید اطلاع رسانی شود و عدم اطلاع رسانی از این ظرفیت ها جفا در حق دولت و نظام است.

وی از تدوین بولتن خبری ویژه سفر هیات دولت خبر داد و گفت: در این بولتن نیازهای استان از مردم و مسوولان به عنوان متولیان کار گردآوری می شود و در اختیار رییس جمهوری و هیات دولت قرار خواهد گرفت.

بنا به اعلام استاندار همدان، مردم این استان بزودی میزبان کاروان تدبیر و امید است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار