مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت:
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: هیچ تناسبی میان تعداد محیط بانان با گستره وسیع مناطق زیر پوشش این اداره کل وجود ندارد و بشدت نیازمند افزایش تعداد محیط بانان هستیم.
کد خبر: ۷۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱ 16 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،مازیار سلیمان نژاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: البته بسنده کردن به محیط بانان امری معقول نیست بلکه تمام اقشار جامعه در همه طیف ها و گروه ها باید محیط بان و حافظ عرصه های طبیعی و گونه های جانوری باشند.
وی ادامه داد: حفاظت از عرصه های طبیعی و گونه های جانوری از سوی یک دستگاه مشکل است و حراست از محیط زیست تنها با همکاری مردم و تشکل های مردم نهاد زیست محیطی امکان پذیر و میسر است.
سلیمان نژاد یادآور شد: در بیشتر موارد دوستداران محیط زیست موارد تخلف یا حوادث مرتبط با این حوزه را به ما گزارش می دهند چرا که کنترل عرصه ها با تعداد کم محیط بانان مشکل است.
وی در خصوص فرهنگ سازی و آموزش شکارچیان در بیان اهمیت سلامت محیط زیست و حفظ گونه های جانوری گفت: یکی از مهمترین برنامه های این اداره کل، آموزش و فرهنگ سازی برای شکارچیان و متخلفان زیست محیطی است.
به گفته وی، شکار بی رویه یک آفت برای محیط زیست هر منطقه ای محسوب می شود بنابراین آموزش و فرهنگ سازی برای آگاه سازی متخلفان به منظور اجتناب از تخریب زیست گاهها و کشتار وحوش از مهم ترین برنامه ها است.
وی افزود: در کنار آموزش و ترویج برخورد قانونی، معرفی و ارجاعی پرونده متخلفان و متجاوزان به حریم محیط زیست به مراجع ذیصلاح قضایی نیز انجام می گیرد هر چند هدف و چهارچوب اصلی بر پایه آموزش و فرهنگ سازی حفاظت و صیانت از عرصه های طبیعی و زیست محیطی استوار شده است.
وی از افزایش جرایم نقدی شکار و صید از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در سال جرای خبر داد و تاکید کرد: تعیین جرایم سنگین به منظور کاهش شکار بی رویه وحوش برای متخلفان وضع شده است.
استان ایلام 143 هزار هکتار مناطق حفاظت شده دارد که معادل 7.1 مساحت کل استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار