دفتر هیئت دولت؛
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد تصویب مقرره ای به منظور بهبود وضعیت صنفی و امکان ایجاد تشکل­های صنفی در چارچوب قانون برای اصحاب فرهنگ و هنر و پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری را به دولت داده است.
کد خبر: ۷۸۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷ 20 September 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، به استناد جزء (۱) بند (چ) ماده (۹۲) قانون برنامه ششم توسعه، یکی از مطالبات پدید آورندگان آثار فرهنگی و هنری بهبود وضعیت صنفی و امکان ایجاد تشکل­های صنفی در چارچوب قانون است که تاکنون برای اصحاب فرهنگ و هنر و پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری محقق نشده است.

بر اساس این پیشنهاد، پیش بینی ایجاد ساز و کارهای مناسب براساس قوانین و مقررات موجود بدین  منظور که تشکل ها و صنوف فرهنگی بتوانند در چارچوب قوانین موجود تشکیل شوند ضروری است.

گفتنی است، اگر چه هنرمندان و پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری مشمول قانون کار محسوب می شوند ولی به دلیل عدم تصریح کسب و کارهای فرهنگی در این قانون و ویژگی های کسب و کارهای فرهنگی و هنری روابط کارگری و کارفرمایی در چارچوب مقررات فعلی محرز فرض نشده و تلاش هنرمندان و پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری برای تشکیل انجمن های صنفی در چارچوب قانون کار با مشکل مواجه شده است.

به همین جهت پیشنهاد ایجاد سازو کار برای مجوز تأسیس انجمن صنفی سراسری توسط پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و شاغلان بخش فرهنگ و هنر و رسانه در حال بررسی در کمیسیون فرهنگی هیئت دولت است

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار