رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: یک دستگاه خودرو آتش نشان جنگلی برای تامین و تجهیز ناوگان اطفای حریق به منابع طبیعی سردشت به ارزش 4 میلیارد ریال اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۸۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸ 25 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی کامل حسینی  در سردشت اظهار کرد: یک دستگاه خودرو پیشرفته اطفای حریق از نوع «آمیکوی مدل آراز» به اداره منابع طبیعی شهرستان در راستای تامین و تجهیز سیستم اطفای حریق تخصیص پیدا کرد که برای خرید خودرو و تکمیل امکانات اطفای حریق آن حدود 4 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: این دستگاه خودرو دارای قدرت دیفرانسل اتوماتیک، مخزن آب 800 لیتر، فشار ماکزیمم دو دهم بار، قابل اتصال به پمپ، مخزن فوم 80 لیتر، مخزن ذخیره آب جهت هواگیری پمپ 30 لیتر، موتور دیزلی، عملکرد قدرت 1200 لیتر در ثانیه در فشار 6 بار است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع آتش سوزی‌ عرصه‌های ملی با وجود پوشش خشک علفی زیر اشکوب در این شهرستان و همچنین صعب‌العبور بودن مناطق تامین تجهیزات و امکانات اطفای حریق یکی از نیازهای اساسی است.

وی بیان کرد: این شهرستان حدود 90 درصد از جنگل‌های آذربایجان‌غربی را دارد و نیاز به وجود پایگاه اطفای حریق در سردشت احساس می‌شود که می‌تواند جنگل‌های بانه در استان کردستان، سردشت، پیرانشهر و مهاباد در آذربایجان‌غربی را نیز پوشش دهد.

حسینی اضافه کرد: برای تکمیل و تجهیز بخش ماشین آلات و ادوات اطفای حریق درخواست تخصیص کفش و لباس مخصوص نیروها، شلنگ یدک آب مخصوص جهت انتقال حداکثر تا هزار متر، دبه آب پلاستیکی شیردار، کوله پشتی آب، شن کش، آتش کوب، بیل مخصوص، چراغ قوه و برخی اقلام مورد نیاز دیگر به اداره کل مربوطه داده شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار