خبرهای گوناگون تابناک کهگیلویه وبویراحمد
در این بسته خبری بیماری عجیب یک پسربچه هندی،نقاشی هایی از یک نقاش که بیشتر به عکس شباهت دارند،عقابی با منقار مصنوعی ودر آخر هم جانوری دریایی که شباهت به خرگوش داردارائه خواهد شد
کد خبر: ۷۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 18 August 2015

تابناک کهگیلویه وبویراحمد  بسته خبرهای گوناگون گریزی به خبرهایی می زند که هم می تواند جالب باشد وهم می تواند آگاهی دهنده باشد.این خبرها از همه حوزه های اجتماعی،فرهنگی،ورزشی،سیاسی و...انتخاب می شود.در این بسته خبری بیماری عجیب یک پسربچه هندی،نقاشی هایی از یک نقاش که بیشتر به عکس شباهت دارند،عقابی با منقار مصنوعی ودر آخر هم جانوری دریایی که شباهت به خرگوش داردارائه خواهد شد.

بیماری عجیب پسر بچه هندی

یک پسربچه به بیماری عجیبی مبتلا شده و به همین خاطر به او لقب «ابلیس» را داده‌اند. او حتی از مدرسه اخراج شده و حالا دنبال راه‌حلی برای این بیماری است.

هم‌کلاسی‌هایش از او می‌‎ترسند و به همین دلیل او نباید به مدرسه برود. «کلیم» از یک بیماری نادر به نام «ماکرو داکتیلی» رنج می‌برد. مردم روستا فکر می‌کنند که او پسر شیطان است و او را از روستا بیرون کرده‌اند.

حتی عموی کلیم معتقد است که زمانی که مادر کلیم او رابارداربود، به مستراح‌ عمومى‌ سرزده بود و احتمالا به همین دلیل «اهریمن» درون او رشد کرده است. از کلیم مستندی با عنوان «پسری با دست‌های غول‌پیکر» ساخته شده است. در این مستند، چالش زندگی کلیم و عمل جراحی پیش رو نشان داده می‌شود.

بیماری عجیب پسربچه هندی

بیماری عجیب پسربچه هندی

بیماری عجیب پسربچه هندی

آینده کلیم کاملا نامشخص است. با این وضعیت، او کاملا بی‌سواد بار خواهد آمد و دیگران نیز می‌خواهند از او بیگاری بکشند. کلیم حالا باید کیلومترها سفر کند تا به مناطقی جنوبی هند برسد. بیمارستانی در آنجا وجود دارد که به خانواده کلیم قول داده که می‌تواند دست‌های او را جراحی کند. جراحان باید زمان زیادی را صرف این عمل جراحی کنند، چرا که بافت‌های چربی  دست او کار را دشوارتر خواهد کرد. در نهایت نیز ماه‌ها طول خواهید کشید تا اثر این عمل جراحی – در صورت موفقیت – به طور کامل نمایان شود.

بیماری عجیب پسربچه هندی

اما عمل جراحی اتمام ماجرا نیست. او باید نگاه عمومی دیگران در مدرسه و روستا را نیز تغییر دهد. او باید آن‌ها را متقاعد کند که پسر شیطان نیست! اینکه آیا در این دو مرحله موفق خواهد شد، به زمان نیاز دارد.

استعداد این مرد شما را شگفت‌ زده میکند

«پل کادِن» در سال ۱۹۶۴ در گلاسکوِ اسکاتلند به دنیا آمد. او از سن شش سالگی نقاشی را شروع کرد و حالا تصاویری را خلق می‌کند که به سختی می‌توان اثبات کرد آن‌ها عکس نیستند!

تمام جزئیات بدون هیچ نقصی در نقاشی‌های او رعایت می‌شود. عکس‌هایی که در ادامه از پل کادن خواهید دید در حقیقت نقاشی‌های او هستند و هیچ یک عکس دیجیتال نیستند. آثار ارزشمند یک هنرمند که به معنای واقعی کلمه صاحب هنری گران‌بها است.
پل کادن (Paul Cadden) با کمک چشمان تیزبین خود تمام جزئیات را دیده و آن‌ها را به صورت سیاه و سفید نقاشی می‌کند. او اغلب از مداد گرافیتی یا آب رنگ در کارهایش استفاده می‌کند. روش کاری پل بدین شکل است که او به نقاط مختلف جهان سفر کرده و با دوربین خود عکس می‌گیرد. سپس آن عکس‌ها را رو به روی خود گذاشته و از روی آن این نقاشی‌ها را می‌کشد. آخرین آثار او مربوط به سفر اخیرش به هنک کنگ و گوانگژو است. حتی رد دو پایتخت فرهنگی مهم جهان یعنی لندن و بارسلونا نیز در آثار او به چشم می‌خورد.
سبک کارهای او هایپر رئالیسم (Hyperrealism) است. دلیلش نیز این است که آثار پل به واقعیت بسیار نزدیک هستند. چروک‌های صورت، ابری از سیگار و امواج دریا بسیار واقعی جلوه می‌کنند. زمان تولید هر یک از آثار پل کادن به طور میانگین بین سه تا هفته است و در اندازه A1 یا A0 عرضه می‌شوند. آثار او آن‍‌قدر ارزشمند است که قیمت هر یک در گالری‌ها می‌تواند به ۵۰۰۰ پوند هم برسد.
به نوعی می‌‎توان گفت که مادر هایپر رئالیسم، «فوتو رئالیسم» است. فوتو رئالیسم یکی از جنبش‌های هنری نیمه‌ی دوم قرن بیستم است. پل کادن تمام سوژه‌هایش را خودش پیدا کرده و سعی می‌کند تا تمام جزئیات عکس را در نقاشی‌اش نیز پیاده کند. او آن‌قدر با استعداد این کار را انجام می‌دهد که بیننده در نگاه اول فکر می‌کند دارد به یک عکس نگاه می‌کند. او برای عکاسی ساحل از قوه تخیل خود بهره گرفت و نشان داد در آن کار هم واقعا با استعداد است.

مجله گیزمیز | www.GizMiz.comمجله گیزمیز | www.GizMiz.comمجله گیزمیز | www.GizMiz.com

مجله گیزمیز | www.GizMiz.com

عقابی با منقار مصنوعی


ساکنان توفینو در بریتیش کلمبیاپس از شنیدن صدای گلوله متوجه یک شکار غیر قانونی شدند و سریع خود را به محل رساندند. آنها عقاب طاسی را پیدا کردند که گلوله بیشتر نوکش را از بین برده بود.

این عقاب پس خوش شانس سریع به مرکز بازیابی حیات وحش بردند و در آنجا دکتر Brian Andrews بر خلاف نظر دیگر همکارانش مبنی بر راحت کردن حیوان ، تصمیم به درمان این عقاب گرفت. او با ساخت منقار مصنوعی از جنس مومی بسیار محکم این عقاب  را به زندگی برگرداند.


خرگوش دریایی تابحال دیده اید؟

sea bunnies یک نوع کرم دریایی است که بسیار شبیه به خرگوش است. این کرم که در رنگ های سفید و نارنجی دیده شده است دارای دو گوش و دمی کوچک و بسیار جالب است که این موجود را شبیه به خرگوش می کند.

این موجود آبزی زیبا و دیدنی که خرگوش دریایی نامیده می شود همانند یک حیوان خانگی پشم آلود و با گوش هایی زیبا همواره در آب های ساحلی ژاپن و فیلیپین در میان سایر آبزیان دریایی  جلب توجه می کند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار