مدیر کل شیلات هرمزگان نسبت به خطر جدی نابودی صیدگاه های میگو و سایر آبزیان در جزیره هرمز هشدار داد.
کد خبر: ۷۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 18 August 2015
به گزارش تابناک، پرویز محبی در جریان بازدید میدانی از این جزیره تصریح کرد: جزیره هرمز به محلی برای جولان صیادان غیر مجاز تبدیل شده و لازم است سایر دستگاه های اجرایی و همچنین نیروهای نظامی و امنیتی برای برخورد با این افراد از اداره کل شیلات حمایت کنند.

وی از صیادان و تعاونی های صیادی خواست برای برخورد با صیادان غیر مجاز صید آبزیان به شیلات کمک کنند.

به گفته مدیرکل شیلات استان ،بقای صید و صیادی و همچنین حفظ ذخایر آبزیان نیازمند عزم همگانی در برخورد با همه عوامل نابود کننده ذخایر آبزیان از جمله آلودگی های زیست محیطی،عوامل انسانی و فشار بر روی ذخیره گونه های مرغوب است.

محبی یادآور شد:جزیره هرمز با برخورداری از 150 فروند شناور صیادی و بیش از 450 نفر صیاد ،نقش مهمی در حوزه صیادی دارد و باتوجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط زیست محیطی ویژه خود، یکی از صیدگاه های مهم صید میگو در استان هرمزگان است.

وی تاکید کرد:صید غیر مجاز بیش از هرچیز آینده شغلی صیادان را به خطر می اندازد و شرط صید پایدار و حفظ ذخایرآبزیان برای نسل آینده ،جلوگیری از صید غیر مجاز است.

جزیره هرمز با حدود سه هزار نفر جمعیت ،جزیره ای بیضی شکل به مساحت 42 کیلومتر مربع در ورودی خلیج فارس و فاصله آن از نزدیک ترین نقطه به بندرعباس حدود چهار و نیم مایل دریایی (هشت کیلومتر ) است.

صیادی شغل اصلی و مهمترین منبع درآمدی مردم این جزیره است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار