۳۰ درصد مدارس استثنایی کشور توسط خیرین احداث شده است
رییس سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی گفت: ۳۰ درصد مدارس استثنایی کشور توسط خیرین تاکنون احداث شده است و در برخی استان‌ها همانند خراسان رضوی ۸۰ درصد این مدارس توسط خیّرین ساخته شد.
کد خبر: ۸۰۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴ 26 November 2019

سید جواد حسینی در آئین افتتاح هنرستان خیرساز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در نوشهر، با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس استثنایی کشور توسط خیرین احداث شده است، اظهار کرد: ۶۰ هزار خیّر در کشور وجود دارد و این خیّرین سالانه بیش از هزار میلیارد تومان در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار می‌دهند.
وی با بیان اینکه این سازمان قرار است دایره فعالیت خیرین را افزایش دهد،تصریح کرد: باید علاوه بر خیّر مدرسه ساز، خیر مدرسه یار، هنر یار، ورزش یار و خیّر توان‌دار را هم در مدارس گسترش دهیم.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، یکی از نیازهای جدی نظام تعلیم و تربیت کشور است.
حسینی با اشاره به ۲۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در آموزش و پرورش گفت: به همین میزان ۳۶ رشته فنی و حرفه‌ای در استنثایی و ۹۰ رشته نیز در کار و دانش وجود دارد و بیش از ۲ هزار نفر از دانش‌آموزان ما در مدارس استنثایی در شاخه‌های کار و دانش مشغول دتحصیل هستند.
وی با بیان اینکه این هنرستان یک انتخاب خوب برای دانش‌آموزانی است که می‌توانند در عرصه فنی و حرفه‌ای آموزش ببینند، تاکید کرد: شعار ما این است که دانش‌آموز استنثایی که فارغ التحصیل شد حتما باید یک هنر و یک مهارت برای پیوستن به جامعه بلد باشد تا هم از توانش برای خدمت به جامعه استفاده کند و هم احساس بودن، شدن، شکوفایی و باروری در او بوجود آید.
به گزارش ایسنا، هنرستان خیرساز حضرت زینب نوشهر برای دانش آموزان استثنایی به مساحت ۵۳۰ متر در دو طبقه و با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خانم حسینی تهرانی احداث شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار