مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: برای رفع مشکل کمبود آب در هرمزگان به حفر چاه روی آورده ایم که از ۸۴ دشت موجود در استان، ۳۸ دشت ممنوعه و ممنوعه بحرانی هستند.
کد خبر: ۸۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 13 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، علی اصغر رضایی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تقدیر از خبرنگاران حوزه آب استان هرمزگان، خبرنگاری را یکی از مشاغل سخت دانست و عنوان کرد: خبرنگاران در بخش های مختلف با چالش مواجه هستند و اگر خبر تندی منتشر کنند می گویند تنش ایجاد کرده و اگر خبر رسانی نرم داشته باشند می گویند خوب عمل نکرده است.
 
وی ادامه داد: خبرنگاران می توانند بازوی عملی و فکری و اندیشه ای دستگاه های اجرایی باشند که با تدبیر خود، امید را به جامعه منتقل کنند.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با اشاره به وجود بحران آب در هرمزگان، افزود: سه سد بزرگ در هرمزگان وجود دارد که در پشت سد جگین ۲۷۳ میلیون متر مکعب آب قرار دارد اما خط انتقال آب ندارد، سد شمیل و نیان نیز ۴۰ میلیون متر مکعب آب دارد اما تصفیه خانه ندارد و در نهایت سد استقلال میناب که هم خط انتقال و هم تصفیه خانه دارد اما آب به اندازه کافی ندارد.
 
رضایی افزود: برای رفع مشکل کمبود آب در هرمزگان به حفر چاه روی آورده ایم که از ۸۴ دشت موجود در استان، ۳۸ دشت ممنوعه و ممنوعه بحرانی هستند و با کسر حجم و افت آب به دلیل بهره وری بی رویه و مصرف زیاد مواجه هستند.
 
وی تصریح کرد: آب نیمی دیگر از دشت های هرمزگان نیز شور بوده و قابل استفاده نیست و در این شرایط مجبوریم به آسمان نگاه کنیم تا باران ببارد که آن هم نمی بارد.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان خاطرنشان کرد: از رسانه ها می خواهیم تا نسبت به اطلاع رسانی در خصوص بحران آب و لزوم صرفه جویی در مصرف، اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار