مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: متاسفانه به علت زیاده خواهی استان بوشهر در برداشت آب از خط محرم با مشکلات بسیاری برای تامین آب مناطق غربی هرمزگان مواجه هستیم.
کد خبر: ۸۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 18 August 2015
به گزارش تابناک، حسین خادمی با بیان اینکه هرمزگان کم بارش ترین استان کشور است، افزود: خشکسالی ۱۷ ساله خسارت های سنگینی را بر منابع آبی این استان وارد کرده و هم اکنون ذخایر آب هرمزگان در مرز هشدار قرار دارند و حتی وضعیت آب برخی مناطق به حد فاجعه رسیده است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: در تابستان امسال نیز میزان مصرف آب در هرمزگان افزایش یافته و هم اکنون در پیک مصرف قرار داریم که برای عبور از این بحران آب نیازمند مشارکت اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی به مردم در راستای صرفه جویی بیشتر هستیم.
 
خادمی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات آبرسانی به شهرستان های غربی هرمزگان از طریق خط محرم اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه به علت زیاده خواهی استان بوشهر در برداشت آب از خط محرم با مشکلات بسیاری برای تامین آب مناطق غربی هرمزگان مواجه هستیم و می خواهیم سهمیه تعیین شده از این خط توسط وزارت نیرو به هرمزگان اختصاص یابد اما هم اکنون برداشت زیاد استان بوشهر به خصوص در فصل تابستان موجب کمبود در تامین آب این مناطق شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شش شهر در استان هرمزگان در وضعیت بحران آب قرار دارند و هشت شهر دیگر نیز در آستانه بحران هستند که اگر مشترکین ما در مصرف آب ۱۵ درصد صرفه جویی داشته باشند با کمترین مشکل تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان همچنین از قطع انشعاب آب لوله کشی بخشی از فضای سبز بندرعباس خبر داد و گفت: شهرداری بندرعباس باید از منابعی غیر از آب شرب برای تامین آب فضای سبز استفاده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار