مدیر داخل مرکز کاشت حلزون شنوایی استان کرمانشاه از وجود ۲۵ کودک واجد شرایط برای کاشت حلزون شنوایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 02 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مینا باقری موسوی در حاشیه راه اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مرکز دوازدهمین مرکز کاشت حلزون در کشور است، گفت: در غرب کشور در کنار کرمانشاه، استان همدان نیز صاحب مرکز کاشت حلزون است، اما قطبیت کرمانشاه درغرب کشور بویژه در حوزه درمان و نیز هم مرزی آن با کشور عراق اهمیت راه اندازی این مرکز را دوچندان کرده است.

وی افزود: راه اندازی این مرکز می تواند در کنار پوشش بیماران استان و غرب کشور، فرصتی در بحث توریسم درمانی و ارائه خدمات به بیماران عراقی باشد.

باقری موسوی با بیان اینکه کاشت حلزون تنها برای کودکان زیر چهار سال انجام می شود، گفت: این سن بهترین شرایط را برای انجام عمل کاشت حلزون شنوایی دارد، اما زمان طلایی این عمل سن زیر دو سال محسوب می شود.

وی یادآور شد: برای کاشت حلزون شنوایی برای کودکان بالای چهار سال نیز کمیسیون مربوطه تشکیل شده و با توجه به شرایط کودک در خصوص کاشت حلزون تصمیم گیری می شود.

باقری موسوی در خصوص هزینه کاشت حلزون شنوایی گفت: هزینه انجام این جراحی برای کودکان زیر چهار سال با یارانه دولتی است، به طوری که هزینه کاشت برای خانواده ها حدود شش میلیون تومان خواهد بود و برای کودکان بالای چهار سال نیز کمیسیون مربوطه در خصوص برخورداری عمل از یارانه دولتی تصمیم گیری خواهد کرد.

وی افزود: هزینه انجام این عمل بصورت آزاد حدود 40 تا 50 میلیون تومان است.

این مسئول با بیان اینکه کاشت حلزون تنها برای کودکان با شنوایی شدید تا عمیق کاربرد دارد، گفت: اینطور نیست که برای هر کودک با مشکل شنوایی بتوانیم کاشت حلزون داشته باشیم.

وی افزود: کودکانی که ناشنوایی شدید تا عمیق دارند باید ابتدا معاینه شده و سپس باید به مدت شش ماه تا یک سال سمعک استفاده کنند و توانبخشی پیش از عمل را انجام دهند و در صورتی که با این اقدامات مشکل مرتفع نشود، تحت عمل کاشت حلزون شنوایی قرار می گیرند.

باقری موسوی خاطرنشان کرد: بعد از عمل کاشت نیز باید توانبخشی از جمله گفتار درمانی در حد 100 و بعضا تا حدود 300 جلسه انجام شود تا کودک بتواند شنوایی خود را به دست بیاورد.

به گفته مدیر داخلی مرکز کاشت حلزون شنوایی کرمانشاه با کاشت حلزون شنوایی و انجام جلسات توانبخشی، این کودکان شنوایی خود را تا حد طبیعی پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه از هر هزار تولد، چهار تا پنج کودک با مشکلات شنوایی به دنیا می آیند، گفت: در این بین دو تا سه کودک مشکلات شدید و عمیق شنوایی دارند و در استان در حال حاضر کودکان با این شرایط که کاندیدای کاشت حلزون شنوایی هستند حدود 20 تا 25 مورد می باشد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار