مدیرکل ارشاد اصفهان خبر داد:
تابناک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نخستین جشنواره فیلم مستند هنر با همکاری میز اصفهان‌شناسی در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴ 26 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد قطبی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری فراخوان نخستین جشنواره ملی فیلم مستند هنر اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با همکاری میز اصفهان‌شناسی به منظور تقویت و احیای هنرهای ایرانی جشنواره فیلم مستند هنر اقدام به برگزاری جشنواره هنری کرده است.

وی افزود: تاریخ هنر، سبک‌های هنری، پیشکسوتان هنر، آموزش هنر، فرآیند تکوین هنر، آثار هنری، هنر و زندگی، اقتصاد هنر و تکنولوژی هنر از موضوعات پیشنهادی در این جشنواره ملی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: بخش اصلی آن فیلم کوتاه مستند و بخش جنبی، آثار بلند مستند و سینمایی با محوریت موضوعی جشنواره و تجلیل و بزرگداشت سینماگران و مستندسازان شاخص است.

وی گفت: تقویت و احیای هنرهای ایرانی جشنواره فیلم مستند به دو زبان فارسی و انگلیسی برگزار می‌شود و این در حالی است که یکی از بهترین راه‎های معرفی اصفهان مستندسازی است.

قطبی با اشاره به اینکه که سابقه هنر اصفهان می‎تواند افق روشن ایران باشد، افزود: مهلت ارسال آثار برای جشنواره فیلم مستند هنر تا اردیبهشت ماه سال آینده است و تاریخ برگزاری آن در دی‌ماه 94 است.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به فراخوان پذیرش واحدهای فناور در مرکز رشد فرهنگ و هنر و رسانه اشاره کرد و افزود: مؤسسات متقاضی در مرکز رشد بر اساس معیارهای ایده‌های مناسب متکی بر فناوری، فرد و تیم کارآفرین، برنامه اقتصادی متکی بر بازار می‌توانند در دوره‌های رشد مقدماتی شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: این مرکز نخستین مرکز رشد فرهنگ و هنر و رسانه با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان است که به منظور ایجاد کسب و کارهای دانش‌بنیان در سه حوزه فرهنگ، هنر و رسانه منطبق است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به جشنواره فرهنگی هنری تنزیل اشاره کرد و گفت: این مسئولیت سه سال پیش به وزارت ارشاد سپرده و معاونت قرآن تشکیل شد که بر همین اساس نیز شورای توسعه قرآن در استان‎ها برگزار شد.

قطبی بیان کرد: با کمال خرسندی جوانان شیعه‎ رتبه‎های خوبی در این رده کسب کردند و می‎توان گفت جشنواره قرآنی در این زمینه نقش مهمی داشته است.

وی اهداف این جشنواره را معرفی و حمایت از تولیدات فاخر در حوزه انس، ترویج و آموزش قرآن کریم و معارف اسلامی دانست و افزود: ایجاد زمینه برای استانداردسازی و ضابطه‌مند کردن الگوها و روش‌های انس، ترویج و آموزش قرآن کریم و معارف اسلامی، تشویق و ترغیب فعالان عرصه آموزش و ترویج قرآن و معارف اسلامی به سوی خلاقیت و ابتکار عمل از دیگر اهداف این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در حوزه موسیقی برای اینکه شأن آن حفظ شود در متن و ملودی بیشتر کار شده و در این راستا فراخوانی اعلام شده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به جشنواره فرهنگی ادبی گوهرشاد با سه محور سرود، ترانه و تصنیف که لایه پشتوانه جشنواره شهناز بوده است، اشاره کرد و ادامه داد: کار و تلاش، تدبیر و امید و معرفت از محورهای این جشنواره است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش حمایت از موسیقی اشاره و تصریح کرد: در میز اصفهان‎شناسی اعزام گروه‎های هنری به کشورهای خارجی را داریم که تاکنون چندین کنسرت در خارج کشور برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: درخواست اعزام خبرنگاران استانی همراه با گروه‌های موسیقی را داشته‌ایم.

وی همچنین در خصوص عدم اکران فیلم‌ فجر در اصفهان گفت: برای اکران چندین فیلم در اصفهان درخواست هزینه‌ هنگفتی کرده بودند که پرداخت این هزینه هنگفت برای ارشاد اصفهان در مدت کوتاه دو روزه مقدور نبود، در نتیجه فیلمی اکران نشد.

قطبی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص اینکه در سال آینده چهار جشنواره در اصفهان برگزار می‌شود و این در حالی است که اصفهان شهر جشنواره‌ها شده که این جشنواره‌ها مدتی اجرا و سپس متوقف می‌شود و آیا شما فکر نمی‌کنید که جشنواره‌های متعدد به صلاح نیست، گفت: برخی از جشنواره‌ها از سوی تهران به استان‌ها آورده می‌شود که ماندگاری آن دست استان نیست.

وی با بیان اینکه برای این جشنواره‌ها زیاد هزینه‌ای نکرده‌ایم، اضافه کرد: بیشتر از جشنواره‌هایی که بومی باشد حمایت بیشتری می‌کنیم تا جشنواره‌های ملی که هزینه‌‌بردار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :