نخستین گلخانه شیشه‌ای کشور بااعتبار ۳۰ میلیون یورو در همدان کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۸۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 25 August 2015
نخستین گلخانه شیشه‌ای کشور بااعتبار ۳۰ میلیون یورو در همدان کلنگ زنی شد.

به گزارش تسنیم؛ محمود حجتی در ادامه برنامه‌های سفر یک‌روزه خود به همدان در مراسم کلنگ زنی نخستین گلخانه شیشه‌ای کشور اظهار داشت: طرح توسعه گلخانه‌ها در دستور کار دولت قرار دارد و گل‌های شاخه بریده در بازار مصرف ایران و جهان دارای جایگاه خاصی است.

وی افزود: مصرف آب در کشت‌های گلخانه‌ای ۹۰درصد کاهش می‌یابد یعنی با مصرف ۱۰ درصد آب می‌توان معادل تولید در فضای بازداشت و از مازاد آب مصرفی جهت انجام سایر کشت‌ها و تولید سایر محصولات بهره گرفت یا این میزان را ذخیره‌سازی نمود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با سرمایه‌گذاری انجام‌شده و حمایت‌های دولت کشت‌های گلخانه‌ای در استان توسعه‌ یافته و بدین‌وسیله راهکاری جهت مقابله با بحران کم‌آبی در استان چاره‌اندیشی می‌شود.

حجتی در مورد تسهیلات قابل پرداخت در این زمینه اظهار داشت: از محل صندوق توسعه، تسهیلاتی برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای تخصیص‌یافته و با توجه به ابلاغ صورت گرفته در بودجه، ۱۰درصد از محل صندوق توسعه به بخش کشاورزی اختصاص داده‌شده که این محل می‌توان جهت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای بهره برد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز در ادامه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از گلخانه فوق مدرن پرورش گل های شاخه بریده اظهار داشت: این پروژه ظرف مدت زمان ۱۴ ماه به بهره برداری می‌رسد.

علیرضا رنجبر ضرابی بیان کرد: گلخانه مذکور مجهز به سیستم حرارت مرکزی است و در تولید محصول از ۱۳ نوع پایه وارداتی گل رز بهره می‌برد و این گلخانه با سرمایه گذاری ۳۰میلیون یورویی و آورده ۳ میلیارد تومانی مجری طرح به انجام می‌رسد.

وی ضمن اشاره به سطح ۸ هزار متر مربعی گلخانه های تولید گل های شاخه بریده در استان اعلام کرد و گفت: هم اکنون سالیانه یک میلیون گل شاخه بریده در همدان تولید می‌شود، ضمن اینکه سطحی بالغ بر ۷۹۲ هزار متر مربع گلخانه سبزی و صیفی با توان تولید بیش از ۲۸ هزار تن محصول سبزی و صیفی در این استان ایجاد گردیده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار