«شهری که نمی‌خوابد» به کارگردانی حسن آخوندپور توانست عنوان برگزیده دهمین جشنواره سراسری فیلم رضوی را که در خرم‌آباد برگزار شد به‌دست آورد. این جشنواره در دو بخش نماهنگ و تله فیلم برگزار و در مجموع ٣۴اثر شامل ٩تله فیلم و ٢۵نماهنگ ارسالی از سراسر کشور داوری شد.
کد خبر: ۸۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ 27 August 2015
کارگردان «شهری که نمی‌خوابد» در گفتگو با تسنیم گفت: با استفاده از یک قصه عامه‌پسند معمایی سعی کردم یک داستان مذهبی را روایت کنم که این امر با وسواس خاصی از انتخاب بازیگر و لوکیشن تا صورت پذیرفته است.

آخوندپور ادامه داد: این فیلم در مجلس شورای اسلامی برای کمیسیون فرهنگی و جمعی از نمایندگان مجلس اکران شده و برای هنرمندان سینما اکران خصوصی شده و برای مردم چند نوبت اکران موقت شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف خیلی از باورها که ساخت فیلم مذهبی قدم گذاشتن بر لبه تیغ است، جدای حساسیت بالایی که عوامل سازنده به ویژه کارگردان برای هماهنگی مضمون و ساختار باید داشته باشد و فیلم را به شکلی طراحی و تولید کند که جنبه مذهبی آن به جنبه هنری یا جنبه مذهبی آن لطمه‌ای وارد نکند.

آخوندپور ادامه داد: بر هیچکس پوشیده نیست سینمای ما به غیر از یکی دو موردی که سال‌های قبل درباره امام رضا(ع) فیلم تولید کرده است با تمام شعارهای مسئولان و سیاست‌گذاران سینما مبنی بر حمایت فیلم مذهبی و معنوی هیچ فیلم سینمایی با موضوع امام رضا(ع) تولید نکرده است.

وی با بیان اینکه سینماگران مشهد را شهر دردمند و بیچاره نشان داده‌اند، خاطرنشان کرد: انگار در این شهر هیچ زندگی جاری نیست، من در «شهری که نمی‌خوابد» مشهد را پویا، زنده، بیدار و مدرن نشان داده‌ام .

وی تصریح کرد: ساخت و اکران این‌چنین فیلم‌هایی که هیچ اثری از سیاه‌نمایی در آن دیده نمی‌شود و مشهد را شهری مدرن، با قابلیت‌های ویژه اقتصادی، فرهنگی، پزشکی و... معرفی می‌کند ویترین مناسب و تاثیرگذاری برای مشهد٢٠١٧ خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار