رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت:مصرف مواد مخدر بر پیشگیری از کرونا تاثیری ندارد.
کد خبر: ۸۳۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ 12 April 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ سرهنگ شمسعلی حقوردیان گفت: مصرف مواد مخدر بر پیشگیری از کرونا تاثیری ندارد و هیچ مدرک علمی وجود ندارد که مواد مخدر و محرک، مانع از ابتلا به ویروس کرونا شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه گزارشات و شواهدی موجود است که معتادان نیز مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند افزود:انواع دود، حتی دخانیات، مجاری و سیستم تنفسی را آسیب‌پذیر می‌کند و هرچقدر آسیب بیشتر باشد، ریه فرد بیشتر مستعد ورود و رشد ویروس خواهد بود

سرهنگ حقوردیان ادامه داد:پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از گسترش اینگونه شایعات و گرایش برخی افراد به رفتار اعتیادی، مسئولان امر در بررسی سوابق پزشکی مبتلایان به کرونا ویروس، سابقه ابتلا به اعتیاد را نیز از طریق آزمایش ادرار، بررسی و ثبت کنند.

سرهنگ حقوردیان افزود:معتادان از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردارند و بروز عوارض و علائم در آن‌ها بیشتر است و آن‌ها دسترسی مطلوبی به خدمات بهداشتی و مراقبتی ندارند و در صورتی که به کرونا ویروس مبتلا شوند، میزان مرگ و میر در آن‌ها به مراتب بالاتر از جمعیت عادی خواهد بود.

وی بیان کرد:در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، مافیای مواد مخدر با سوءاستفاده از شرایط، اقدام به انتشار تبلیغاتی درباره تاثیر مواد مخدر و روانگردان از جمله حشیش و تریاک در درمان این بیماری مرموز نموده اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی گفت:در وضعیت کنونی، لزوم افزایش هوشیاری جامعه در برابر تبلیغات دروغین مافیای موادمخدر پیشتر از بیش بایستی مورد توجه قرار گیرد. چرا که هیچ‌کدام از مواد مخدر و مواد محرک برای درمان ویروس کرونا و سایر بیماری‌ها توصیه نمی‌شوند و قطعا عوارض ناشی از مصرف اینگونه مواد به مراتب بیشتر از عوارض بیماری اولیه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار