مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با اشاره به راه اندازی رزمایش همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا، پیش بینی کرد کمک‌های مردمی در ماه مبارک رمضان امسال رشد چشمگیری داشته باشد.
کد خبر: ۸۴۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 20 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محسن رخصی ، با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان، گفت: هرساله در این ایام مبارک برنامه های ویژه‌ای برای اطعام ایتام و اکرام نیازمندان از سوی کمیته امداد اجرا می‌شود و امسال نیز این برنامه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جامعه و آسیب بخشی از افراد جامعه به واسطه شیوع این بیماری گفت: همین امر موجب شده امسال جامعه نیازمندان قدری بیشتر شوند و افراد بیشتری در ماه مبارک امسال نیازمند کمک هستند.

رخصی به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث راه اندازی رزمایش همدلی و مساوات و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا اشاره کرد و افزود: پیرو این فرمایشات ارزشمند ستاد ساماندهی مشارکت های مردمی در استان راه اندازی شد و همه پای کار آمدند تا به اقشار ضعیف جامعه و آسیب دیدگان از کرونا کمک کنند.

وی افزود: با موج همدلی که این روزها در کشور برای کمک به آسیب دیدگان کرونا به راه افتاده، پیش بینی ما افزایش چشمگیری کمک‌های مردمی در ماه مبارک امسال است.

وی ابراز امیدواری کرد: رمضان امسال با افزایش کمک‌های مردمی سفره اطعام ایتام و نیازمندان گسترده تر شود و نیازمندان بیشتری بتوانند از کمک خیرین بهره گیرند.

رخصی تصریح کرد: امسال همانند سالهای گذشته بحث اطعام ایتام و توزیع سبدهای حمایتی و نیز توزیع غذای گرم در منازل نیازمندان را داریم و با توجه به رقم کمک های مردمی می‌توانیم تعداد بیشتری سبد حمایتی و غذای گرم تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد بانک اطلاعاتی دقیقی از نیازمندان دارد، گفت: هم اکنون حدود 200 هزار نفر در قالب 78 هزار خانوار تحت حمایت های امداد قرار دارند و اطلاعات این افراد دقیق بوده و نیازسنجی دقیق در خصوص آنها انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال علاوه بر این تعداد خانوار، 22 هزار خانوار غیرمددجوی آسیب دیده از کرونا هم در سطح استان شناسایی شده که اگر کمک های مردمی بیشتر باشد می توانیم این تعداد خانوار را نیز به لحاظ مالی حمایت کنیم.

رخصی با اشاره به افزایش خانوارهای نیازمند کمک در شرایط شیوع کرونا، از همه مردم نیک اندیش استان خواست تا رمضان امسال به یاری این خانواده‌ها بشتابند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار