کد خبر: ۸۴۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹ 24 April 2020

نشست تخصصی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس دکتر قهرمانی و مدیران کل سایر ارگانهای مرتبط با ناظر گمرکات استان هرمزگان در راستای اقتصاد مقاومتی با رعایت نکات بهداشتی در ایام کرونایی روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در سالن کنفرانس حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان برگزار شد.
در این نشست اکبر پور به تشریح اظهار و روند تشریفات کالاهای وارداتی ، صادراتی و ترانزیت داخلی و خارجی به گمرک شهید رجایی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ پرداختند.

تمام کالاهای ترانزیت داخلی و خارجی تماماً ایکس ری می شود
وی اظهار داشت حدود ۷۵٪ از کالاهایی که وارد گمرک می شود مربوط به کالاهای واسطه ای، ۳٪ سرمایه ای ، ۱۶٪ مصرفی و ۶٪ سایر موارد بوده و در حال حاضر تنها کالاهای اولویت ۱ شامل کالای اساسی و ضروری و استراتژیک و گروه کالاهای اولویت ۲ شامل مواد اولیه و تجهیزات سرمایه ای و واسطه ای قابل ترخیص می باشد و کالاهای گروه ۴ باتوجه به بخشنامه ۱۸۳ مورخ ۹۷/۶/۳ و بخشنامه ۵۲ مورخ ۹۸/۳/۱۸ممنوع است.
در خصوص عملکرد ایکس ری (xray) ایشان افزود ، تمام کالاهای ترانزیت داخلی و خارجی تماماً ایکس ری می شود اما در خصوص کالاهای وارداتی فقط کالاهای حساس ایکس ری می گردد که تقریباً نزدیک به ۴۰ ٪ فعالیتهای گمرکی در سال ۹۸ ایکس ری شدند .
ایشان در رابطه با کشفیات قاچاق در گمرکات استان هرمزگان گفت، گمرکات استان هرمزگان ۷۳ فقره کشفیات قاچاق با ارزش ۱۷۲ میلیارد تومان در سال ۹۸ که در مقایسه با سال ۹۷ افزایش ۶ درصدی و از نظر ارزش کاهش ۴۹ درصدی داشته است و در خصوص کشفیات قاچاق نیروی انتظامی که در سامانه های گمرک قابل رویت می باشد اذعان داشت ، نیروی انتظامی در گلوگاهها و جاده های استان در سال ۹۸ تعداد ۱۵۱۴ فقره با ارزش ۶۳میلیارد تومان کشفیات داشته که در مقایسه با سال ۹۷ افزایش ۷ درصدی و از نظر ارزش کاهش ۳۱ درصدی قابل رویت است .
اکبر پور همچنین از برخی اقدامات مهم گمرکات استان هرمزگان در سال جهش تولید از جمله: بکارگیری پلمپ هوشمند الکترونیکی ، راه اندازی گمرک موبایل و شبکه پیام رسان "وی" ، عقد قرارداد با شرکتهای دانش بنیان در راستای تولید و در اختیار گذاشتن دستگاههای پر سرعت ایکس ری پیشرفته و استفاده از کوادکوپتر برای رصد و کنترل محموله های تجاری به ویژه کانتینر ها به منظور افزایش امنیت و کاهش تخلفات تجاری و ... خبر داد .
دکتر قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس ضمن قدردانی از خدمات و زحمات کارکنان گمرک و ناظر گمرکات استان هرمزگان و سایر مدیران دستگاههای توانمند حاضر در جلسه گفت : بخش اعظم کار ما در راستای منویات مقام معظم رهبری کمک به مردم و اجرای سیاست های کشور و قوه قضائیه است که بحث قاچاق در حال حاضر به عنوان محور اصلی در کشور می باشد که در مرحله اول از طریق پیش بینی وقوع ارتکاب قاچاق و در مرحله دوم با پیشگیری از طریق حفاظت، بازدیدهای مستمر و کار آمد می توانیم در جهت مبارزه با قاچاق، جهش تولید و اشتغال کمک بسزایی داشته باشیم.
وی اذعان داشت باید اقدامات در راستای اولویت بندی انجام گیرد به طوری که قاچاق سازمان یافته در اولویت اول قرار گیرد و گمرک، پلیس و سایر ارگانهای مربوطه در محوریت مبارزه با قاچاق سازمان یافته اقدام نمایند و پرونده هایی که تشکیل می شود باید با دقت و حساسیت بیشتری انجام و تمام ارگانهای مربوطه سعی کنند با توجه به وظایفی که دارند اظهار نظر نمایند .

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار