خطیب جمعه قم:
موضوع هسته‌ای نباید به عنوان یک ابزار در بحث انتخابات مورد استفاده قرار گیرد، قانون ملاک عمل همه ماست و اینگونه مسائل نباید در انتخابات تاثیرگذار باشند. نکته مهم در مساله پساتحریم آن است که توقعات مردم را بالا نبریم که همه چیزی روی ریل افتاده است و اگر سطح توقع مردم بالا رفت مسوولان نمی توانند پاسخ گو باشند.
کد خبر: ۸۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸ 28 August 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با گرامیداشت هفته دولت، افزود: نامگذاری هفته دولت به مناسبت شهادت شهید رجایی و باهنر که نمونه روشنی از خدمت گذاری و مردم‌داری و ساده زیستی بودند، برای آن است تا یاد و خاطره این شهیدان گرامی داشته شود.

وی ادامه داد: این هفته فرصتی است برای اعضای کابینه که گزارشی از عملکرد خود را به مردم بدهند و خدمت رهبر معظم انقلاب برسند؛ در دیداری که رهبری با اعضای دولت داشتند ضمن قدردانی از تلاش‌های دولت، نکات مهمی را مورد توجه قرار دادند.

امام جمعه قم به تاکیدات رهبری مبنی بر دشمن‌شناسی و مراقبت برای جلوگیری از نفوذ آنها اشاره کرد و افزود: ایشان همچنین تصریح فرمودند «باید موضع صریح انقلابی در ارتباط با آرمان‌های انقلاب داشت و آن را به دنیا اعلام کرد».

وی عنوان کرد: لزوم حفظ یکپارچگی مردم و عدم ایجاد تفرقه و پرهیز از حاشیه سازی، حفظ شتاب پیشرفت‌های علمی، ساده زیستی، تولید محصولات فرهنگی و کاهش فاصله‌های طبقاتی از جمله تأکیدات رهبری است.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: توجه به بخش کشاورزی و موضوع اقتصاد مقاومتی از دیگر موارد مورد تأکید رهبری بوده است و ایشان فرمودند که وقتی به مردم گزارش می‌دهید آنگونه باشد که مردم این موارد را لمس کنند و نباید گزارشی داد که مردم بیگانه با آن باشند.

وی ادامه داد: نکته مهم در مساله پساتحریم آن است که توقعات مردم را بالا نبریم که همه چیزی روی ریل افتاده است و اگر سطح توقع مردم بالا رفت مسوولان نمی توانند پاسخ گو باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه مسئله هسته‌ای نباید به عنوان یک ابزار در بحث انتخابات مورد استفاده قرار گیرد گفت: قانون ملاک عمل همه ماست و اینگونه مسائل نباید در انتخابات تاثیرگذار باشند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به راه‌اندازی کاروان‌های حج، افزود: رهبر معظم انقلاب به دو نکته مهم در خصوص وظایف فردی و اجتماعی حجاج اشاره کردند و فرمودند که حاجیان باید از همه فرصت‌های حضور خود در مکه و مدینه به نحو احسن استفاده کنند و به بازار گردی وقت خود را نگذرانند.

خطیب جمعه قم بیان داشت: رهبری فرمودند حج تنها برای ایرانی‌ها نیست بلکه برای امت اسلامی است و باید تجربیات امت اسلامی در این ایام به هم منتقل شود تا شاهد یک حج ابراهیمی باشیم.

وی در ادامه دهم شهریورماه سالروز تصویب قانون بانکداری اسلامی در سال 1362 را مورد توجه قرار داد و افزود: در قرآن تصریح شده که رباخواران اعلام جنگ به خدا و پیامبر داده‌اند ولی نمی‌دانیم که چرا اقدامی جدی علیه آنها صورت نمی‌گیرد و هنوز به وضع مطلوب نرسیده‌ایم.

آیت‌الله حسینی بوشهری به مناسبت‌هایی همچون سالروز شهادت آیت‌الله حکیم رئیس مجلس اعلای عراق، رحلت مرحوم آیت‌الله حائری موسس حوزه علمیه، شهادت رئیسعلی دلواری در مبارزه با استعمار انگلیس و ربوده شدن امام موسی صدر اشاره و خاطرنشان کرد: یاد و خاطر همه این افراد که جزو بزرگان و افراد تاثیرگذار در جوامع اسلامی بوده‌اند را گرامی می‌داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار