علی کمالی‌نژاد با بیان اینکه کار مبارزه با آفت غلات برای زراعت‌های گندم و جو صورت گرفته است افزود: از مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زیر پوشش آفت‌زدایی سن مادر، ۸ هزار و ۹۱ هکتار آن مربوط به اراضی زراعی گندم و ۲ هزار و ۷۵۹ هکتار هم مربوط به جو بوده است.
کد خبر: ۸۴۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 06 May 2020
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از مبارزه با آفت سن مادر در ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش فارس، کمالی‌نژاد با بیان اینکه کار مبارزه با آفت سن مادر که از یک ماه پیش آغاز شده بود با آفت‌زدایی ۱۱ هزار و ۵۲۸ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان پایان یافت اظهار کرد: انجام عملیات آفت‌زدایی سن مادر در ۶ مرکز شهرستان با نظارت مهندسین پایش و نظارت بخش کشاورزی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه کار مبارزه با آفت غلات برای زراعت‌های گندم و جو صورت گرفته است افزود: از مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زیر پوشش آفت‌زدایی سن مادر، ۸ هزار و ۹۱ هکتار آن مربوط به اراضی زراعی گندم و ۲ هزار و ۷۵۹ هکتار هم مربوط به جو بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند اضافه کرد: سن غلات یکی از آفات مهم محصولات کشاورزی به ویژه محصول راهبردی گندم است که در صورت مبارزه نکردن با آن، خسارت جبران‌ناپذیری به کشاورزان وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه مهار نشدن آفت سن غلات علاوه بر اینکه می‌تواند محصول کشاورزان را از بین ببرد، موجب تشدید این آفت در سال آینده نیز خواهد شد گفت: اگر مزرعه‌ای نسبت به مبارزه اقدام نکند، امکان انتقال سن از مزرعه سمپاشی شده به این مزارع وجود دارد و مراکز خرید گندم نیز محصولات سن‌زده را با قیمت کمتری نسبت به گندم‌های سالم خریداری می‌کنند.

کمالی‌نژادبا اشاره به اینکه کار مبارزه با سن پوره چهار و پنج نیز طی روز‌های آینده در سطح مزارع شهرستان انجام می‌شود افزود: شهرستان نهاوند قطب کشاورزی استان همدان است که در زمینه تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در جایگاه‌های برتر استان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار