در نشست اصحاب رسانه با گردشگری مازندران مطرح شد
سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مازندران نیازمند زیرساخت‌هایی است تا سرمایه‌گذار با اطمینان و امنیت کامل بتواند در کوتاه‌ترین مدت زمان اقدام به سرمایه‌گذاری کند. محدودیت حریم در مازندران یکی از مشکلات و موانع در حوزه سرمایه‌گذاری در این استان شمالی است که رغبت سرمایه‌گذاران را در حوزه‌های مختلف کم می‌کند.
کد خبر: ۸۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 30 August 2015
به گزارش خبرنگار تابناک در مازندران، برای ایجاد یک توسعه­ی همه جانبه و پایدار و همچنین جایگزینی منابع جدید کسب درآمد به جای منابع نفتی نیازمند استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در کشور هستیم.
گردشگری یکی از عوامل توسعه‌ای در کشور محسوب می‌شود  که با در نظر گرفتن ترکیب اقتصادی و فرهنگی می‌تواند در ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و اقتصادی پویا موثر باشد.
براساس برآوردهای سازمان جهانی جهانگردی در سال 2020 صنعت گردشگری نقش نخست را در توسعه اقتصاد کشورها دارد این توسعه با درآمدی بالغ بر 2 تریلیون دلار سهم 10 درصدی از تولید ناخالص ملی دنیا اتفاق می‌افتد. در این میان جذب گردشگری با میانگین رشد جهانی 0/25 درصد به 1/6 میلیارد جهانگرد می‌رسد.


*چهار محور پروژه گردشگری در مازندران تعریف شد
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران درنشست صمیمی با اصحاب رسانه که در مجتمع گردشگری تجاری دنیای آرزو برگزار شد، به فراهم شدن فضای سرمایه‌گذاری در مازندران اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی مازندران در چهار محور پروژه گردشگری دریایی، سلامت، کشاورزی و بوم‌گردی برنامه مدون تعریف کرد.
دلاور بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه در دوران پسا تحریم افق روشنی برای سرمایه‌گذاران در حوزه عمرانی ایجاد شده است، افزود: هنوز روان‌سازی سرمایه‌گذاری در مازندران به‌ صورت کامل انجام نشده است.
*سرمایه‌گذاران فضای سرمایه‌گذاری را نامطمئن می‌دانند
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران فضای سرمایه‌گذاری را نامطمئن می‌دانند ولی ریسک سرمایه‌گذاری را برای رونق کسب و کار می‌پذیرند، اضافه کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانستند با نگاه سودجویانه دارایی خود را در بانک قرار دهند و سود مناسبی دریافت کنند در حالیکه بانک‌ها در قراردادهایی که با مشتریان دارند ریسک نمی‌پذیرند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با تاکید براینکه رسانه‌ها باید سرمایه‌گذران را برای حضور بیشتر در این عرصه ترغیب کنند، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش خدمات  نسبت به بخش صنعت راحت‌تر می‌تواند شغل ایجاد کند.
این مسئول با اعلام اینکه سال گذشته  از سوی میراث فرهنگی مازندران با تمام مشکلات 96 موافقت اصولی صادر شد که در سال‌های آتی بهره‌برداری می‌شود، ادامه داد: مازندران استانی است که دارای حرائم است سرمایه‌گذاری در این استان با محدودیت مواجه است.
*ایجاد پنجره واحد در سرمایه‌گذاری گردشگری
بزرگ‌نیا از شکل‌گیری پنجره واحد سرمایه‌گذاری در مازندران خبرداد و گفت: برای روند مطلوب در سرمایه‌گذای از نظر همه دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌کنیم.
وی افزود: با روان‌سازی سرمایه‌گذاری در مازندران این روند که سبب توسعه استان می‌شود به‌طور جدی پیگیری می‌شود.
مدیرکل گردشگری مازندران با اعلام اینکه برای توسعه گردشگری و میراث فرهنگی چهار محور پروژه‌ای تعریف شده است، خاطر نشان کرد: گردشگری دریایی، سلامت، کشاورزی و بوم‌گردی و توجه به سایت گوهرتپه چهار محور فعالیت ما در مازندران است که در برنامه پنج ساله پیگیری می‌شود.
*توجه به گردشگری سلامت در مازندران
این مسئول با اشاره به اینکه در اجرای گردشگری سلامت راه‌اندازی پرواز مازندران اوکتائو قزاقستان را از طریق هواپیمایی ماهان پیگیر هستیم، بیان داشت: گردشگری حوزه دریای خزر باید تقویت شود.
سرمایه‌گذار بخش خصوصی که در ایجاد مجتمع تفریحی، توریستی و تجاری در مرکز مازندران فعالیت می‌کند، اظهار کرد: هر پروژه‌ای که در مازندران ایجاد شود در سطح ملی موثر است.
*توسعه مازندران منوط به همدلی است
 

شهسوارانی با طرح سوالی که برای توسعه مازندران چه اقداماتی باید انجام شود، افزود: مازندران نیازمند همدلی است تاکنون نتوانستیم مازندرانی فکر و عمل کنیم.
وی مازندران را به بهشت توصیف کرد و گفت: تاکنون بهشتی فکر نشد تا از این موهبت خدادادی بهره‌مند شویم.
شهسوارانی در پایان سخنانش گفت: رسانه‌ها منادی هم‌دلی در مازندران هستند.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار