استاندار ایلام؛
استاندار ایلام تصریح کرد: ایجاد باغات در اراضی شیبدار در ابتدا به صورت پایلوت در برخی اراضی اجرایی و بعد از حصول نتیجه سایر کشاورزان را برای اجرای آن طرح ها ترغیب کنند.
کد خبر: ۸۶۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱ 11 June 2020

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: باید با اجرای طرح های آبخیزداری و کشت درختان مثمر مانند پسته، بادام، زیتون، انجیر، گیاهان دارویی، گل های نرگس و محمدی در حاشیه این طرح ها از تخریب خاک جلوگیری شود.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: باید از کشت درختان مثمر مانند پسته، بادام، زیتون، انجیر، گیاهان دارویی، گل های نرگس و محمدی در این اراضی استفاده شود.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان استان برای کشت برنج با توجه به مسئله کم آبی، افزود: مجوز کشت برنج محلی در سطح حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی مستعد استان از جمله دشت عباس، سیروان و چرداول اخذ و شرکت امور آب منطقه ای استان نیز موظف به تامین آب این اراضی شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی هم گفت: استان ایلام مستعد پرورش انواع درختان چون انجیر، بادام، فندق، پسته، زیتون، گل نرگس، محمدی و گیاهان دارویی است که می توان این ارقام را در نقاط مختلف استان ایلام با حفظ اراضی جنگلی و خاک حاصلخیز تولید کرد.

محمدعلی طهماسبی یادآور شد: علاوه بر توسعه باغات شیبدار، استان ایلام پتانسیل توسعه طرح های گلخانه ای را دارد و به عنوان مثال هندوانه به جای کشت تخمی مزرعه در محیط گلخانه نشا شود که این اقدام موجب کاهش مصرف اب، هزینه و ریسک های جوی و تسریع در بازدهی محصول می شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار