کد خبر: ۸۶۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 17 June 2020
حجت‌الاسلام یوسف زاده گفت: جهاد علمی امام صادق(ع) معارف اسلامی را از تحریف مصون نگه داشت.
 

 

تابناک/حجت الاسلام «حسین یوسف زاده» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به نقش تعیین‌کننده مقتضیات زمان در هر دوره برای در پیش گرفتن شیوه تبلیغ دین گفت: ائمه معصومین(ع) به عنوان جانشینان رسول گرامی اسلام، تجسّم عینی حیات اسلامی و روح همیشه جاوید رسالت الهی هستند.
 
 
این مدرس دانشگاه گفت: در اعتقاد شیعه، امامان در همه زمینه‌های اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مسئولیت حفاظت از دین اسلام و تبیین و گسترش معارف آن را برعهده دارند.
 
 
وی اعلام کرد: در میان امامان در بعد کار فرهنگی، شرایطی که برای امام صادق(ع) فراهم آمد که آن حضرت با استفاده از این شرایط موفق شد گام‌های اساسی در تبیین، اصلاح و گسترش فرهنگ شیعی که پس از رحلت پیامبر(صل الله علیه و آله وسلم) دچاد تحریف شده بود، بردارد.
 
 
حجت‌الاسلام یوسف‌زاده یادآور شد: نفوذ افکار بیگانگان در میان مسلمانان و در پی آن پیدایش مکاتب و مذاهب فکری با القای شبهات و ترویج اباحه گری فرهنگی در جامعه اسلامی به عنوان یک خطر جدّی فرهنگ ناب محمّدی را تهدید می کرد.
 
 
وی اذعان داشت: دوره امام صادق(ع) با تمامی مشکلات و ستم‌های دوران بنی‌امیه و بنی عباس و وجود مکاتب و ایدئولوژی های متعدد، به خاطر تلاش های علمی ایشان دوران شکوفایی مذهب شیعه بود.
 
 
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه عصر امام صادق(ع) را می توان از نظر فرهنگی عصر جنگ افکار، عقاید و نحله های فقهی نامید، گفت: علوم و مباحث قرآنی، فقه، مسائل کلامی و مادی گری مهمترین مسائل علمی و فرهنگی مطرح در این دوره بود.
 
 
وی اظهار کرد: در دوره امام صادق(ع) هر یک از صاحبان مکاتب فکری سعی می کردند با تشکیل جلسات بحث و مناظره و طرح اشکالات اساسی پایه های مکتب تشیع را متزلزل کرده و آن را از دور رقابت بین مکاتب و ایدئولوژی های موجود حذف کنند.
 
 
حجت‌الاسلام یوسف زاده اضافه کرد: امام صادق(ع)با تشکیل جلسات علمی و تدریس در مسجد به عنوان دانشگاه اسلامی و تدریس انواع دانش های موردنیاز جامعه اسلامی دوستان و پیروان خود را تغذیه و آنان را در برابر دشمنان فکری شان محافظت کرد.
 
 

 این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: تلاش های و جهاد علمی امام صادق(ع) باعث شد اندیشه های اسلامی و معارف شیعی از تحریف مصون بماند و به دست ما برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار