کد خبر: ۸۶۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 18 June 2020

مردم نسبت به بیماری کرونا ساده انگاری نکنند

تابناک/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: یکی از مشکلاتی که اکنون در بحث شیوع کرونا داریم آنکه مردم در استان نسبت به کرونا بی اعتنا شده و ساده انگاری یا عادی پنداری می کنند.

دکتر آبتین حیدرزاده روز پنجشنبه در حاشیه انجام نخستین عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی در گیلان در جمع خبرنگاران در رشت افزود: هشدار می دهم که بیماری کرونا همچنان در گیلان فعال است، روزانه بین ۴۰ حتی ۵۰ و در روزهایی ۶۵ بیمار جدید در استان بستری شده و می شوند.

وی اظهار داشت: این آمارها نشان می دهد که این ویروس و بیماری به هیچ وجه از بین نرفته و در جای جای گیلان وجود دارد بنابراین مردم باید همچنان به رعایت توصیه های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا توجه جدی داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: افراد مستعد ابتلا و بیماران زمینه ای و سالمندان نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک اضافه کرد: استفاده از ماسک از موارد مهم مبارزه با ویروس کرونا است که متاسفانه در جامعه این مهم کمتر دیده می شود.

حیدرزاده بیان داشت: یادمان باشد که استفاده از ماسک برای حفظ جان دیگران است، ماسک می زنیم که در صورت ابتلا به بیماری، جامعه و دیگران را آلوده نکنیم بنابراین از ماسک در اماکن سرپوشیده و تجمع زیاد حتما باید استفاده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و در زمانی که امکان شست و شو نبود از محلول های ضدعفونی کننده و الکل استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار