کد خبر: ۸۶۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۴ 20 June 2020
 

 با راه اندازی مرکز کاشت حلزون در رشت گیلان با ظرفیت ۳۴۰ عمل جراحی به زنجیره درمان کودکان ناشنوا و کم شنوا در کشور پیوست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با راه اندازی مرکز کاشت حلزون در رشت، گیلان هم به زنجیره درمان کودکان ناشنوا و کم شنوا در کشور پیوست. این مرکز امکان پذیرش و درمان بیماران خارجی از همسایه‌های شمالی کشور را دارد.  

این عمل صبح روز گذشته در مرکز کاشت حلزون شنوایی گیلان در بیمارستان امیر المومنین (ع) رشت بر روی دو بیمار ۵ ساله رشتی انجام شد.  

شادمان نعمتی، رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی گیلان با بیان اینکه این عمل جراحی مشکل بیمار را تا آخر عمر برطرف می‌کند اضافه کرد: این دو جراحی  تنها برای کودکانی که ناشنوایی حسی عصبی مادر زادی دارند انجام می‌شود و در سنین بالاتر نیز برای کسانی که گفتار دارند، اما شنوایی هر دو گوش خود را از دست داده اند امکان پذیر است.  

 

نعمتی اضافه کرد: قبل از راه اندازی مرکز کاشت حلزون در رشت بیماران دارای مشکل شنوایی مجبور بودند اقدامات لازم برای کاشت حلزون را در تهران انجام بدهند. این کار  هزینه بر، طاقت فرسا و وقت گیر بود.

هزینه کاشت حلزون در کشورفقط ۶میلیون

متصدی، نائب رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی کشور نیز در این باره گفت: هزینه کاشت حلزون شنوایی در کشور‌های دنیا ۶۰ هزار دلار است، اما در کشور ما، دولت بخش زیادی از هزینه کاشت حلزون را به صورت یارانه پرداخت می‌کند و خانواده‌ها فقط ۶ میلیون پرداخت می‌کنند.  

متصدی اضافه کرد: کشور‌های همسایه شمالی ایران در وضعیتی قرار دارند که از نظر پزشکی قابل مقایسه با ما نیستند.   این کشور‌ها بیماران کم شنوایی دارند که گیلان مکان خوبی برای جذب و مداوای این بیماران است. این موضوع یکی از پتانسیل‌های این استان است که باعث ترغیب بیشتر ما به احداث و راه اندازی این مرکز شد.  

گفتنی است، این مرکز سالانه می‌تواند ۱۱۴ تا ۳۴۰ عمل کاشت حلزون را انجام دهد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار