کد خبر: ۸۶۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ 22 June 2020

ثبت حماسه ‌اهوازی‌ها در تشییع پیکر شهد‌ای مقاومت 

 حضور میلیونی مردم اهواز در تشییع پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی نویسنده جوان خوزستانی در قالب کتاب با عنوان «قلم خاطرات» منتشر شد.

 
ثبت حماسه ‌اهوازی‌ها در تشییع پیکر شهد‌ای مقاومت /‌ ارادت ‌خوزستانی‌ها به حاج‌ قاسم‌ کتاب شد + تصویر

علیرضا میاحی نویسنده جوان آبادانی اظهار داشت: نویسندگی را از سال‌ها پیش شروع و در این مدت در موضوع های مختلف مطلب منتشر کردم.

وی افزود: بسیار علاقه داشتم در حوزه شهدا و دفاع مقدس دین و رسالت خود را ادا کنم و با لطف خداوند نخستین کتاب خود را با موضوع سبک زندگی و خاطرات شهدا منتشر کردم. کتاب دوم هم که در همین حوزه است به‌زودی منتشر می‌شود.

نویسنده جوان آبادانی درباره کتاب قلم خاطرات که نخستین اثر این نویسنده است، اظهار داشت: این کتاب در حقیقت خاطراتی از جنگ و دوران دفاع مقدس هستند که در قالب داستان تالیف شده است. زیرا خوزستان مهد دفاع مقدس است و باید بتوانیم از این معارف بهره بگیریم.

وی گفت: سال پیش که در حال نگارش این کتاب بودم مواجه شدیم با شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی و برای تشییع پیکر این شهید در اهواز حضور پیدا کردم. وقتی حضور میلیونی مردم استان در بدرقه این انسان الهی را دیدم تصمیم گرفتم بخشی از کتاب را نیز به این مساله اختصاص دهم.

میاحی بیان داشت: این حضور بی‌نظیر مردم طوری بود که قلم و فکر من را تحت تاثیر قرار داد و اصولا نمی توانستم به این موضوع نپردازم.

وی با اشاره به تشییع پیکر مطهر یار دیرین شهید سلیمانی در آبادان؛ گفت: وقتی که پیکر ابومهدی مهندس را به آبادان آوردند، در مراسم این بزرگوار شرکت کردم و واقعا مردم آبادان  سنگ‌تمام گذاشتند و این‌ها جرقه‌ای بزرگ برای نوشتن درباره دو تن از فرماندهان مقاومت بود.

نویسنده جوان آبادانی اظهار داشت: به مقوله خاطرات شفاهی جنگ به اندازه کافی در استان پرداخته نمی‌شود و مسئولان در این حوزه حمایت لازم را ندارند. برای نهادینه‌سازی فرهنگ دفاع مقدس می‌بایست خاطرات جنگ را ثبت و ضبط کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار