معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی:
معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی وضعیت قاچاق کالا و ارز را در استان پایین تر از میانگین کشوری دانسته،فرهنگ سازی و تبلیغات مناسب را مهم ترین راهکار در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد و گفت:ظرفیت ها و وظایفی در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دیده شده که باید با برنامه ریزی مسئولین در راستای اجرایی کردن آن گام های مناسب برداشته و همچنین تولید جنس با کیفیت و کمیت مناسب در برنامه تولید کنندگان و فعالان اقتصادی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 02 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمد رحیم نوروزیان در کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت:بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز بالاترین رده های کشوری و استانی باید حضور و اهتمام داشته باشند.
نورزیان افزود:متاسفانه طی سال های گذشته اهتمام لازم در این زمینه نبوده است و باید ورود به این مسئله جدی تر از قبل صورت پذیرد تا وضعیت کشور بهبود یابد.
وی ادامه داد:وضعیت قاچاق کالا و ارز استان خراسان شمالی پایین تر از حد میانگین کشوری است ولی باید وضعیت استان به درستی بررسی گردد  چرا که عدم توجه به آن خسارات هنگفتی را به اقتصاد استان و کشور وارد می کند.
نوروزیان تاکید کرد:در زمینه قاچاق کالا و ارز مشکلات باید احصاء و برطرف گردد  عملکردها و اقدامات مطلوبی صورت پذیرد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری با بیان این مطلب که روش و شیوه کار مهم است،تصریح کرد: باید اولویت بندی ها از سوی مسولین ذیربط با توجه به موقعیت استان صورت پذیرد و بهترین تصمیمات و اقدامات با تاثیر گذاری بیشتر اتخاذ شود.
محمد رحیم نورزیان افزود:برخوردها باید به صورت قانونی و سیستمی باشد چرا که برخوردهای انفرادی و موردی به طور کامل جوابگو نیست.
نوروزیان گفت:ظرفیت ها و وظایفی در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دیده شده است که باید با برنامه ریزی مسولین کارگروهها در راستای اجرایی کردن آنها گام برداشت.
وی تاکید کرد:فرهنگ سازی و تبلیغات مناسب یکی از مهمترین راهکارها در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و باید بیشترین کارها در این حوزه صورت پذیرد.
وی خطاب به تولید کنندگان و فعالان اقتصادی نیز گفت:تولید جنس با کیفیت و کمیت مناسب می تواند مانع قاچاق کالا باشد چرا که بسیاری از کالاهای قاچاق شده از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.
نوروزیان ادامه داد: مبارزه با قاچاق کالا باید از مبدا و منشا صورت پذیرد و هزینه های فروش کالای قاچاق هم باید بالا رود تا بتوان مانع وارد شدن خسارات هنگفتی به بدنه اقتصاد کشور شویم.
گفتنی است در این جلسه طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان طرح و مقرر شد با انجام اصلاحات تکمیلی به ستاد مرکزی ارسال گردد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار