کارشناس مسوول امور مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از صدور مجوز یک نشریه محلی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ 02 September 2015

یونس قیطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال مجوز انتشاز هفته نامه سفیر ایلام به صاحب امتیازی رضا میرزاد صادر شده است.
وی ادامه داد: پارسال نیز مجوز ماهانه ئیسفا به صاحب امتیازی ملک مامی نیز صادر که با احتساب آنها اکنون در مجموع 44نشریه محلی در قالب هفته نامه، دو هفته نامه و ماهنامه در این استان فعال است.
وی اظهار کرد: اکنون شش مورد درخواست صدور مجوز نشریه در این اداره کل ثبت که کار بررسی آنها برای صدور مجوز از طریق وزارت ارشاد در دست اقدام است.
کارشناس مسوول امور مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تعداد دفاتر فعال روزنامه های سراسری در ایلام را 66مورد عنوان کرد و گفت: اکنون نمایندگی 14 خبرگزاری در استان دایر و فعال است.
وی با اشاره به فعالیت 12 سایت اینترنتی مجاز خبری تحلیلی در استان گفت: این سایتها برای دریافت یارانه همچنان در انتظار رتبه بندی از طریق کارگروه تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.
وی همچنین با اشاره به عدم پرداخت یارانه شش ماهه دوم پارسال به مطبوعات ایلام گفت: در صورت تامین بودجه با یارانه امسال پرداخت خواهد شد.
بیش از 100 خبرنگار در ایلام کار تهیه فرآورده های خبری شامل اخبار، گزارش، تحلیل، مقاله و عکس رسانه های نوشتاری را بر عهده دارند.
ایرنا در این میان با پیشینه نزدیک به نیم سده، فعال ترین و قدیمی ترین رسانه استان ایلام است که در راستای رسالت حرفه ای اطلاع رسانی خود روزانه 25 تا 30 فرآورده خبری در حوزه های گوناگون برای آگاهی همگانی تهیه، تولید و انتشار می کند
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار