در رسانه ها:
پرونده جنجالی میزان که با واکنش های بسیاری در محافل سیاسی و خبری روبرو است این بار شاهد اظهار نظر یکی از اعضای بانک مرکزی بوده که گفته است:فکر نمی کردیم موسسه میزان که در حال گذراندن مراحل اخذ مجوز است به نقطه ای برسد که هیچ نتواند کاری انجام دهد.کاهش میزان بارش،تبخیر و تعرق باعث در دوره سه ماهه گذشته تا پایان مرداد در مناطق عمده کشور باعث خشکسالی شده است،80 درصد معتادان مواد مخدر صنعتي سيگاري اند و سيگار در گرايش آنان به انواع مواد مخدر پر خطر تأثير زيادي دارد و پس از بررسی و اجرای طرح کاهش 20 درصدی سهمیه آرد نانوایی ها مسئولین در بررسی خود مشاهده کردند که ادامه روند بر کیفیت نان،عرضه و همچنین ازدحام صف ها تاثیر خواهد گذاشت در همین راستا اقدام به گران شدن در یک روز هفته کردند.
کد خبر: ۸۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 03 September 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حمید تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی به نقل پایگاه خبری تحلیلی اترک نیوز،با اشاره روند کند بازپرداخت سپرده های موسسه میزان،روز مشکل برای موسسه میزان را ناشی از یکی از شعبه ها در شهرستان های کشور دانسته و گفته است:متاسفانه شایعات در مورد فعالیت بانک ها و موسسات مجاز نقش نگران کننده در فعالیت آن ها دارد و این موضوع شامل حال موسسه میزان می شود.
وی ادامه داد:متاسفانه ما فکر نمی کردیم کار موسسه میزان که در حال گذراندن مراحل اخذ مجوز از بانک مرکزی است به نقطه ای برسد که هیچ کس نتواند کاری برای آن انجام دهد.
تهرانفر گفته است:همین مسئله باعث شد که نتوانیم نفوذ لازم را در مدیریت این موسسه به منظور جلوگیری از تشدید بحران در این موسسه داشته باشیم.
معاون نظارت بانک مرکزی با اشاره به اینکه تسویه سپرده های مردم نیاز به آرامش دارد،گفت:در بخش کارمندان این موسسه فشار زیادی متوجه مدیران است که اگر این فشارها زیاد باشد،نمی توان مدیریت خوبی را اعمال کرد از طرفی نیز این مسئول فشارهای زیاد سپرده گذاران و کارمندان به این موسسه را عاملی بر ناکارآمدی اولین هیئت تسویه ای از سوی بانک مرکزی برای این موسسه دانسته است.
وی ادامه داده است:هیئت تسویه دوم توسط بانک مرکزی تعیین شده ولی به علت فشار سپرده گذاران و کارمندان به کندی پیش می رود،این فشارها به هیئت تسویه قوه قضاییه و مجریه و تجمع در مقابل مجلس و سایر نهادهای مربوطه مانع اجرای تعیین تکلیف این موسسه برای فروش پرداخت سپرده های مردم می شود.
تهرانفر در بخش پایانی گفته است:موسسه میزان در زمان فعالیت تقریبا ماهانه 62 میلیارد تومان وصول اقساط انجام داده است که در حال حاضر به حداقل ممکن رسیده است.

7
سال خشکسالی شدید در 10 استان کشور

رئیس مرکز خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در گفتگو با مهر، از بروز خشکسالي شديد در 10 استان طي 7 سال گذشته و 17 استان طي 3 ماه گذشته خبر داد و گفته است:بر‌اساس شاخص کوتاه‌مدت SPEI که به نوعي هم ميزان بارش و هم ميزان تبخير و تعرق را در نظر مي‌گيرد در دوره سه ماهه گذشته تا پايان مرداد 94 عمده مناطق کشور با خشکسالي مواجه بوده است.

به گفته وي، در اين مدت بخش‌هايي از آذربايجان‌غربي، آذربايجان‌شرقي، اردبيل، کردستان، کرمانشاه، ايلام، زنجان، قزوين، گلستان، خراسان شمالي، خراسان‌رضوي، خراسان‌جنوبي، سيستان‌وبلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس و سمنان با خشکسالي شديد دست و پنجه نرم کرده‌اند.

رئيس مرکز خشکسالي و مديريت بحران سازمان هواشناسي تصريح کرد: بر اساس همين شاخص و در طي سه ماه گذشته تا پايان مرداد 94، تمام استانهاي مذکور به علاوه استانهاي همدان، مرکزي، البرز، تهران، گيلان، مازندران، اصفهان، چهارمحال‌وبختياري، کهگيلويه‌وبويراحمد، بوشهر و خوزستان خشکسالي خفيف تا متوسط را پشت‌سر گذاشته‌اند.

 

80 درصد از معتادان مواد مخدر صنعتی سیگاری هستند

به گزارش روزنامه خراسان شمالی،آخرین تحقیقات میدانی دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در مورد بررسی علل تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی حاکی از آن است که 80 درصد معتادان مواد مخدر صنعتی سیگاری اند و سیگار انان به انواع مواد مخدر پرخطر تاثیر زیادی دارد.

در تحقیقات میدانی که توسط استادان علوم اجتماعی در بجنورد با پرسش از معتادان به مواد مخدر تهیه شده 47.9 از معتادانی که از آن ها تحقیق شده متاهل بودند و این نشان از افزایش قابل ملاحظه مصرف مواد مخدر صنعتی در افراد متاهل داشته است.

براساس این نحقیقات 58 درصد تحت تاثیر دوستان خود به سمت مواد گرایش پیدا کرده و 13 درصد نیز از سوی اقوام و خانواده دچار اعتیاد شده اند.حدود 80 درصد معتادان به مواد مخدر صنعتی مرد هستند که در بازه گروه سنی 25 تا 45 سال قرار دارند.همچنین سطح تحصیلات نشان می دهد 65 درصد زیردیپلم بوده اند.

84 درصد از جامعه نمونه اماری معتادان به مواد مخدر صنعتی و خطرناک در محیط شهری زندگی می کندد و وضعیت مسکن آن ها به صورت اجاره ای و یا پدری بوده است.

بر اساس اين تحقيقات ميداني تغيير الگوي مصرف از مواد مخدر سنتي به صنعتي به ترتيب شيشه،هروئين،کراک،حشيش و قرص هاي روان گردان بوده است و نتايج حاصل از اين تحقيق گواه آن است که مصرف زياد شيشه در بين معتادان داراي تغيير گرايش به دليل در دسترس بودن اين مواد است.

رئيس دفتر تحقيقات کاربردي فرماندهي انتظامي خراسان شمالي با اشاره به ديگر نتايج اين تحقيقات گفت: بر اساس بررسي هاي اين تحقيقات ميداني رابطه معناداري بين ارتباط با محيط آموزشي و تغيير الگوي مصرف مواد مخدر وجود دارد. سرگرد «نامور» افزود: بر اين اساس مدرسه اصلي ترين محيط هدف براي اجراي برنامه هاي آموزشي پيشگيري اوليه از اعتياد است و پيشنهاد مي شود براي پيشگيري از گرايش افراد جامعه به مواد مخدر صنعتي در نسل هاي آينده برنامه هاي مختلفي چون برگزاري کلاس هاي ويژه آگاه سازي براي معلمان و استادان برگزار شود. به گفته اين مقام انتظامي بين درآمد افراد و تغيير الگوي مصرف مواد مخدر سنتي به صنعتي نيز رابطه معنا داري وجود دارد به گونه اي که نتايج اين تحقيقات حاکي از آن است که 70 درصد پاسخگويان به اين تحقيقات داراي درآمد پايين هستند بنا بر اين قيمت پايين و وضعيت اقتصادي معتادان در تغيير الگوي مصرف مواد مخدر صنعتي نقش اساسي ايفا مي کند.

نان یک روز در هفته گران شد

به گزارش روزنامه خراسان شمالی،طرح آزادپز شدن نانوایی ها در کشور در شورای آرد و نان مصوب و مقرر شد این طرح به تدریج در تمام استان ها اجرایی شود،اما از آن جایی که خراسان شمالی استانی کم برخوردار و از نظر مالی ضعیف است،اجرای این طرح به تاخیر افتاد و آرد یارانه ای به مدت 5 ماه بیش تر نسبت به دیگر استان ها توزیع شد.در ماه رمضان 20 درصد آرد یارانه ای نانوایی های استان کم شده و نانوایی ها باید 20 درصد سهمیه کسر را به شکل آزاد تهیه می کردند.نانوایان نیز نسبت به تهیه آرد آزاد اقدام نکردند و به همین میزان آراد یارانه ای به پخت خود ادامه دادند و این مسئله باعث کاهش نان در استان شد.برهمین اساس نانوایی ها موظف شدند از سهمیه آرد آزاد استفاده کنند و نرخ های جدید برای نان اعلام شد.

رئیس اتحادیه نانوایان بجنورد در این رابطه گفته است:با جايگزين شدن سهميه 20 درصدي آزادپزي، ساعت کار نانوايان به حالت اول خود برمي گردد و کسري نان نخواهيم داشت.

رحمتي با بيان اين که در حال حاضر 170 واحد خبازي در بجنورد فعال است،اضافه کرد:با اجراي اين طرح،قيمت نان بربري ماشيني آزاد با آرد 18 درصد و بهاي آرد کيلويي هزار و 450 تومان به 700 تومان،نان سنگک 450 گرمي به 850،نان تنوري عراقي 300 گرمي به 550،لواش آزاد 300 گرمي به 550،تنوري خراساني 420 گرمي به 700 و نان ماشيني دوار 300 گرمي به 500 تومان افزايش خواهد يافت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
فشارروی هیئت تسویه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!فشارروی مردم بدبخت پس ازهشت ماه چی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
تورم تک رقمی میشود!!!!!!!!!!!!!!!!

هدیه دولت تدبیر وامید
سپرده گذار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
جناب تهرانفر لطفا فرمایشاتتان را از اول بحران میزان تا امروز مرور بفرمایید .
مانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
دولت باید پاسخگوی اشتباهات خود در مورد موسسه میزان باشد . انتقام گیری از یک قوه ، نتیجه اش فلاکت مردم است وگرنه دولت به راحتی می تواند جواب گوی مشتریان باشد .
سپرده گذار میزان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
به خاطر میزان و بی توجهی مسئولین و فرا رسیدن مهر ماه و اغاز ترم های دانشگاه ازاد برادر بیچاره ام مجبور به انصراف شده؛خیلی ها زندگیشون زیر و رو شده؛حالا هی راهکار پیشنهاد بدین برای خودتون؛
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
تو این مملکت هیچ مسئولی مسئولیت هیچ چیز را به عهده نمیگیرد.
کمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
چرا اینقدر با احساسات مردم بازی میکنید تا کی به دروغ مردم را سر کار میگذارید همه را بدبخت کردید رفت
بیچاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
آقای تهرافر لابد فشاری که به اکثریت سپرده گذاران میزان به علت برباد رفتن سرمایه شان وارد میشود را هیچ احساس نمی کند . چه بسا خانواده هایی که در این مدت ۸ ماه ازهم پاشیده شده ، چه بسا بیمارانیکه نتوانسته اند هزینه درمانشان را پرداخت کنند و چه بسا شکم هایی که گرسنه سر بر بالین نهاده اند و چه بسا مردانیکه شرمنده زن و بچه خود شده اند برای تامین مخارج روزمره زندگی .افرادی سرمایه یک عمر تلاششان را به پشتوانه اعتماد به دادگستری و بانک مرکزی ( که در سردر شعبات میزان خود نمایی میکرد ) باختند و خوراکشان در این مدت اشک و آه و ندامت و استرس بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار