احداث بزرگراه شهید رجایی نویدی برای حل این مشکل می‌بود اگر قطعه پایانی این بزرگراه نیز با تلاش و تدبیر مسئولان شهری تکمیل می‌شد اما متأسفانه پس از سالها احداث این بزرگراه شاهد آن هستیم که علیرغم هزینه‌های بسیار برای آماده سازی این مسیر، شهروندان بندرعباس از فوائد آن کاملاً بی بهره هستند به طوری که به نظر می رسد تمام آن هزینه‌های انجام شده برای هیچ بوده است
کد خبر: ۸۸۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 28 July 2020

«تابناک»، امیرحسین والا؛ در دهه‌ی هفتاد، شهروندان بندرعباس بلوار جمهوری اسلامی را با نام «کمربندی» می‌شناختند. مسیری طولانی که علاوه بر برخورداری از تراکم بالای جمعیت محله‌ای، محل عبور خودروهای سنگین نیز بود.

در ابتدای دهه‌ی هشتاد با افتتاح بلوار امام حسین (ع) این امیدواری به وجود آمد که مسیری جدید برای عبور خودروهای گذری و به ویژه کامیونها و تریلی هایی که به نیت اسکله شهید رجایی از بندرعباس می‌گذشتند، احداث شده است اما خیلی زود مناطق پیرامونی این بلوار به ویژه بخشهای شمالی آن تبدیل به منازل مسکونی و مجتمع‌هایی برای اسکان مردم شد که نشان از رشد بالای جمعیت در بندر عباس و سرعت رو به فزون ساخت و ساز در این شهر ساحلی می داد.

هزینه‌ای برای هیچ

بندرعباس که از دیرباز شهری کشیده از شرق به غرب بود اینک دامنه‌ی گسترش خود به سوی شمال را نیز باز می‌دید. با افتتاح بلوار شهید رجایی در شمالی ترین نقطه بندرعباس باز هم امید جدیدی برای انتقال سریع از شرق به غرب پدید آمد.

این مسیر می‌توانست هم راهی برای ترانزیت امن و دور از شهر ِخودروهای سنگین عبوری محسوب شود و هم انتخابی سریع و دور از تراکم شهری برای شهروندانی باشد که در بخشهای شرقی بندرعباس سکونت داشتند و لازم بود هر روز صبح خودشان را به اسکله شهید رجایی، که خود دیگر به بندری جداگانه از شهر بندرعباس تبدیل شده بود، برسانند.

اگر صبح ها گذرتان به حدفاصل بین (چهار راه سابق) جهانبار تا اسکله باهنر خورده باشد شاهد هستید که در ساعات ابتدایی روز این مسیر همیشه با کندی آمد و شد خودروها «رو به روست» زیرا جدا از تردد ساکنین این مناطق برای رساندن خود به سرکار، رفت و آمد دانش آموزان و عبور و مرور پرسنل بی شمار ِ نیروی دریایی؛ این خیابان نسبتاً باریک، نزدیک‌ترین راه عبوری به «بندر شهید باهنر» و «بندر شهید رجایی» است و بالطبع توان پذیرش این همه خودرو را ندارد.

حال با کمی بارندگی و جمع شدن آب، کنده‌کاری خیابان به دلیل تعمیرات، تصادف و یا دلایل دیگری که موجب ایجاد خلل در روند حرکتی همین ترافیک کُند گردد، شاهد پدید آمدن راه بندانی گسترده در این مسیر هستیم که رهایی از آن غیرممکن به نظر می رسد.

احداث بزرگراه شهید رجایی نویدی برای حل این مشکل می‌بود اگر قطعه پایانی این بزرگراه نیز با تلاش و تدبیر مسئولان شهری تکمیل می شد اما متأسفانه پس از سالها احداث این بزرگراه شاهد آن هستیم که علیرغم هزینه‌های بسیار برای آماده سازی این مسیر، شهروندان بندرعباس از فوائد آن کاملاً بی بهره هستند به طوری که به نظر می رسد تمام آن هزینه‌های انجام شده برای هیچ بوده است و همچنان مسافرانی که صبح زود منزل خود را به مقصد دو بندر مهم پیرامون بندرعباس یعنی بندر شهید باهنر و بندر شهید رجایی ترک می کنند باید شاهد راه بندانهای سنگین و تلف شدن زمان خود باشند.

به دلیل عدم تکمیل بلوار شهید رجایی، علاوه بر شلوغی تردد در مسیر جهانبار به بندرشهید باهنر؛ ورودی پل و دوربرگردانی که در جاده تازیان احداث شده است نیز همیشه شاهد انبوهی از خودروهای شخصی و سرویسهای کارکنانی است که مسیر جدیدی را برای رساندن خود به بندر شهید رجایی یافته‌اند و می خواهند خود را سر وقت به محل کارشان برسانند و البته هر روز باید برای طی مسیری که می شود بسیار کوتاه‌تر و نزدیکتر باشد، راه بندان این منطقه را به جان بخرند و هزینه بیشتری برای سوخت خود بدهند.

به هر حال این احتمال می رود که مسئولان مرتبط با عمران و توسعه‌ی شهر بندرعباس و مدیران استان هرمزگان چون در این وقت از صبح گذرشان به این مسیر نمی‌خورد و فردی نیز از حجم بالای این معضل با ایشان صحبت نکرده است تاکنون به این مساله واقف نبوده‌اند و برای رفع این مشکل نیز اقدامی ننموده‌اند اما امیدواریم اکنون با بیان این مطلب و با خرج حداقل تدبیر و نیک اندیشی، در راستای رفع مشکلات مردم گامی کوچک بردارند که بی‌تردید برکات آن برای ایشان دنیوی و اخروی خواهد بود.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار