عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) با تاکید بر ارتقا فرهنگ جهادی در جامعه، گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی زمینه ساز شکوفایی اقتصاد می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 04 September 2015
 به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری تسنیم از بابلسر، حجت الله عبدالملکی در گردهمایی فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، مربیان و سرگروه‌های تربیتی شجره طیبه صالحین در هیئت عاشقان ولایت بابلسر اظهار داشت: ترویج اهداف و ارزش‌های والای امام راحل (ره)، پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر آرمان‌های شهدا موجب استحکام ستون‌های انقلاب اسلامی ایران و توسعه همه جانبه کشور در تمام عرصه‌های داخلی و خارجی می‌شود.
وی افزود: در شرایط کنونی با جنگ اقتصادی روبرو هستیم که راه حل مقابله با آن، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است.
عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق( ع)، تصریح کرد: تقویت تولید ملی و ارتقای فرهنگ جهادی از مهم‌ترین راه‌های اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در کشور است.
عبدالملکی، با بیان اینکه یکی از نتایج و دستاوردهای مهم اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی، رشد بخش کشاورزی است، گفت: فروش فرآورده‌های نفتی به جای فروش نفت خام و استفاده از نخبگان علمی کشور از دیگر نتایج و دستاوردهای مهم اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: تحقق این مهم، سبب معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان سومین قدرت اقتصادی جهان پس از چین و آمریکا می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع)، با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما از مذاکرات طی 12 سال، تثبیت حقوق هسته ای ایران در چارچوب عهدنامه ام پی تی بوده است، تصریح کرد: رفع تحریم‌های غیرقانونی نیز از دیگر اهداف مهم ما در مذاکرات چند جانبه هسته ای بود.
عبدالملکی، بیان داشت: غنی سازی بدون محدودیت، حق بازفرآوری سوخت‌های مصرف شده و تأسیسات آب سنگین اراک نیز از جمله راه‌های تثبیت حقوق هسته ای ایران به شمار می‌آید.
وی افزود: متاسفانه هیچ کدام از این شرایط و راه‌ها در برجام محقق نشده که با نگاهی کارشناسی به مفاد متن جمع بندی مذاکرات وین این نکته کاملاً محسوس است.
عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع)، گفت: در مفاد برجام به نکاتی اشاره شده که نه تنها بسیاری از شرایط برای تثبیت حقوق هسته ای ایران محقق نشده بلکه رفع تحریم‌های غیر قانونی را نیز با تردید روبرو ساخته است.
عبدالملکی، گفت: اینکه همه مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران بوده و راه حل رفع آن و شکوفایی اقتصاد کشور، دستیابی به این نوع توافق در مذاکرات است، یک دیدگاه اشتباه محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تنها راه رفع مشکلات اقتصادی و رسیدن به جایگاه اصلی اقتصاد در جهان، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار